Vad är det för fel på Alexander Bard
Ja det är riktigt sjukt. Ännu sjukare att folk sitter och försvarar honom och helt spolar över vad han faktiskt sa och bara hävdar att ha sa åt folk att ta sig i kragen och göra rätt för sig.
Han pratade om hur svarta liv inte spelar roll och om de vill spela roll måste de sluta vara alla stereotypiska rasistiska fördomar som vita(och speciellt han) har om svarta. Han skrev i princip att svarta går på bidrag, inte jobbar, inte pluggar hårt, ljuger, är brottslingar och bara spelar offer. Han skrev att svarta borde sluta bete sig och vara så om de vill att deras liv ska vara värda lika mycket som vitas(vilket sloganen Black Lives Matter handlar om som han inte tål). Det är vad han skrev.
Jag håller inte med dig heller med ditt SD hat då jag röstat både på SD och Moderaterna men människorna i tråden som sitter helt blinda för denna extremt uppenbara rasism av Bard är mycket farligare.
Samma sak med att folk försvarar att han kallat en kvinna, och sin egna jäkla kollega, för hora. Förstår folk inte hur allvarligt det är att kalla en kvinna för hora? Hur mycket kvinnoförtryck och kvinnohat som ligger under det ordet? Det spelar ingen roll att han sa att han också brukade vara en hora som gjorde allt för pengar. Det är för det första en helt annan grej med självförnedrande humor och att förolämpa någon annan så där. För det andra är han en man och ordet hora är bara en meningslös historielös "rolig" förolämpning för honom. Det är något väldigt annat när det används som en förolämpning mot en kvinna. För det tredje är det en vidrig kommentar även bortsett från ordet hora, att prata så nedsättande om en människa som inte gjort dig något är så jäkla äckligt beteende.
Jag känner mig så besviken på många svenskar när jag ser hur de sätter skygglapparna på och förminskar och försvarar detta beteende.