Inlägg från: molly50 |Visa alla inlägg
  • molly50

Vad är det för fel på Alexander Bard

StevenDiese skrev 2020-06-16 23:08:58 följande:
    Fast det är ju den typen av hora han pratar om så det är oväsentligt.
    Är det verkligen oväsentligt?
    Han använder det nedsättande ordet "hora" om Bianca för att hon inte ställer sig bakom det han skrev i sin första tweet.
    Och det är inte så begåvat oavsett vilken betydelse han la in i ordet.
    Och om någon är en attentionwhore så är det väl Bard själv.
    Annars skriver man inte sådana saker som han gör.
    Framförallt inte när man är en vuxen människa på närmare 60 år.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-17 13:52:58 följande:
    Nu tar du mitt svar ur sitt sammanhang. Personen jag svarade pratade om att Bard varit prostituerad varpå mitt svar var att det var oväsentligt eftersom det inte var den typ av hora han menade att Bianca är.

Och återigen, det är helt horribelt att han slänger ur sig sånt. Självklart är det inte ok. Men vi måste sluta gå igång på de ord han använder och istället fokusera på vad han vill ha sagt.
    Och vad är det han vill ha sagt då,om han inte har för avsikt att vara nedlåtande mot Bianca?
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-17 14:50:49 följande:
    Jag har fortfarande inte sagt att han inte var nedlåtande. Det enda jag har sagt är att han inte tyckte Bianca var en prostituerad.
    Jag tycker inte at det har någon betydelse vad han menade.
    Det var lika onödigt ändå.
    Man kan inte alltid förvänta sig att alla ska dela ens åsikter.
    Och när folk inte delar ens åsikter så behöver man inte grina ut i sociala medier och kalla folk för saker. Oavsett vilken betydelse man lägger i de ord man använder.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-17 17:34:24 följande:
    Jag har bara sett denna:

Så antingen har du endast kollat tidningarnas översättningar eller så har han postat 2 olika.
    Fast om man översätter det där så blir ju betydelsen precis det som Shoegal81 skrev.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-17 19:32:37 följande:
    Jaha och? Hon skrev: han skrev inte på engelska utan....

Vad exakt är fel i mitt svar? Jag visade att han visst skrev på engelska. Sluta greppa efter halmstrån.
    Hon har kanske sett någon översättning i en tidning.
    Men oavsett vilket så är det ju de facto så han har skrivit.
    Sluta själv att greppa efter halmstrån.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-17 20:54:11 följande:
    Nej han skrev på engelska inte svenska. Det var det som diskussionen gällde inget annat.
    Det spelar väl ingen roll? Betydelsen är ju densamma.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-18 11:31:33 följande:
    Nu börjar jag bli orolig på riktigt.

För femtielfte gången. Jag har aldrig sagt att det är skillnad. Det är shoegal81 som tyckte det var viktigt att det kom fram att det stod på svenska. Jag påpekade ENBART att inlägget var på engelska.

Tryck visa endast först på shoegal81 och sen på mig så får du se. Snälla läs tråden.
    Jag har läst. Och jag förstår fortfarande inte vad det har för betydelse att han skrev på engelska.
    Jag förstår vad du menar och vad diskussionen gällde.
    Men jag tycker att diskussionen i sig är onödig då betydelsen av det han skrev ändå är densamma.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-18 11:49:06 följande:
    Ja men då tycker jag att du tar den med den som startade den. Har du läst mina inlägg så borde du fått ihop varför jag inte har med det att göra. Och du har rätt i att diskussionen är onödig så varför fortsätter du den trots flertalet förklaringar?

Anledningen till att jag svarade dig var för att jag tycker att du verkar ha gjort en annorlunda tolkning av vad Bard skrev om Bianca än vad många av oss andra har gjort.
    Jag tycker det är lite märkligt att göra en sådan tolkning när det så uppenbart framgår vad han menar.
    Men vi får väl enas om att vara oeniga.
  • molly50
    StevenDiese skrev 2020-06-18 18:11:32 följande:
    Ja jag känner inte så starkt för hans inlägg som andra. Kanske för att jag vet att han är känd för att vara dråplig rent retoriskt? Jag väntar mig väl nåt sånt från honom kanske. Det är ju ett effektivt sätt att skapa debatt faktiskt.

Men du har rätt i att vi ser det olika. Som jag skrev till Vanilla: sanningen kanske ligger mellan våra ytterligheter. Läs gärna mitt förra inlägg, det kan likväl riktas även till dig.

Ha en bra kväll!
    Jag skulle inte vilja kalla honom dråplig. Snarare klumpig.
    Som en elefant i en porslinsfabrik.
    Jag håller,helt enkelt, inte med dig om vad hans syfte med att kalla Bianca hora var.
    Och det spelar väl egentligen inte heller någon roll. Det är inte ok oavsett.
    Men vi får väl återigen enas om att vara oeniga.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2020-06-19 03:35:43 följande:
    Nej, det behover det inte vara. På engelska är ju "whore" i betydelsen "money whore" ( = a person who sacrifices personal principles or uses someone or something in a base or unworthy manner, usually for money) nåt helt annat än vad betydelser av ordet "hora" har på svenska. "Pengahora" har jag aldrig hort talas om, eller?
    Ja,om man lägger till ordet Money. Men det var väl inte vad Bard gjorde,eller hur.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2020-06-19 03:35:43 följande:
    Nej, det behover det inte vara. På engelska är ju "whore" i betydelsen "money whore" ( = a person who sacrifices personal principles or uses someone or something in a base or unworthy manner, usually for money) nåt helt annat än vad betydelser av ordet "hora" har på svenska. "Pengahora" har jag aldrig hort talas om, eller?
    Och det jag syftade på med att betydelsen är densamma är översättningen av det Bard faktiskt skrev.
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2020-06-19 21:35:21 följande:
    Ordet "whore" enbart anvands av engelsktalande synonymt med just det, det framgar av sammanhanget.
    Om man översätter det han skrev så kallade han henne för en uppenbar hora som gör vad som helst för pengar.
    Det är inte ok oavsett vilken betydelse man väljer att lägga in i ordet.
Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard