Inlägg från: XDFDG |Visa alla inlägg
  • XDFDG

Vad är det för fel på Alexander Bard

pyssel skrev 2020-06-16 22:05:46 följande:
    Läs hans desperata sprattlande. Har inte sagt att han ber om ursäkt - han gör istället bort sig rätt så mkt mer när han t.ex försöker använda olika alibin för det han sagt. Att han minsann hyllat någon tidigare som är svart är några av de mest patetiska försvarstal man kan hålla. Eller bete sig som ett barn som ramlar på löparbanan - "Jomen jag hittade visst då en diamant där i gruset, jag ville inte alls springa i mål". Han gick precis om Paolo i att vara försommarens största tönt.
    Kan du se någon sanning i det som Bard skriver? Att hårt arbete har en tendens att löna sig? Alldeles oavsett hudfärg. Sen är det orättvist att svarta kan behöva jobba hårdare för att nå samma status och tyvärr är det lite så att vara i minoritet.
  • XDFDG
    Hobgoblin skrev 2020-06-16 22:19:30 följande:

Inte orkat kolla heeela tråden men - har ingen "svart" polis brukat övervåld mot någon "vit"
    Eller - räknas det inte mot WT i en trailerpark?

Klart att det har hänt också, men just nu är det inte vad vi vill uppröra oss över.
  • XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-16 22:48:45 följande:
    Bara en rättelse: Det är inte EN plats. Det är flera läger med den frasen. Det är fortfarande kontextlösheten som var poängen.

Vill du prata systematik och arbetsläger/plantager, så kan vi dra många paralleller till flera historiska skeenden och olika folkgrupper. Systematisk utrotning har skett flera gånger i historien. Stympningar och tortyr likaså: Skärper man sig och jobbar på bra hugger belgarna inte av en armen, eller ens barn. För dig blir det tyska systematiska kallsinnet och folkmordet till att "så illa har det aldrig varit för svarta". I beg to differ. Jag kan personligen inte väga mångfaldiga bestialiska mord mot varandra som du gör. Framställd som ett djur, avhumaniserad, packad som ett djur, dö under transporten eller arbeta som ett djur, tortyr, förnedring, förlust av barn, dö i fångenskap av misären i din fångenskap, eller avrättas, låter som lidande på individplan som är fullt jämförbara. Sedan att de övergripande syftena har skilt sig åt beroende på tyrann gör inte det mänskliga lidandet mindre för svarta.

Den som försvarar rasisten A.B är antingen kontextlös eller fullfjädrad rasist: Att svarta ska skärpa till sig - i skuggan av ett nyss begånget dåd av en polis mot en svart person. Då är man lika kontextlös som "Nya moderaterna" var.
    Jag kan förvisso tycka att alla som inte gör rätt för sig borde skärpa till sig. Det är rätt att arbeta ihop en inkomst och det är fel att slå sönder saker.

Min åsikt är att AB's uttalande är rasistiskt eftersom han riktar det till svarta.
  • XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-16 23:05:44 följande:
    I sammanhanget blir det rasistiskt istället för att det givetvis är "bra att jobba". Ser du inte skillnaden på det och vad jag skriver?
    Jag ställde en fråga. Varför inte svara på den istället för att ifrågasätta mig. Jag fattar utmärkt vettu.
  • XDFDG
    StevenDiese skrev 2020-06-16 23:15:15 följande:
    Det är synd att han använde ordet hora eftersom många har Så svårt att förstå vad han menar.

Sen är han nog nöjd med att lyckas röra om i grytan igen så det är väl därför han väljer de ord han gör. En sån här tråd måste mata hans ego ordentligt.
    Alex-pöjken är ju ute efter uppmärksamhet och därav blir det dessa ordval. PK-media går inte igång om man uttrycker sig på ett korrekt sätt, och då får lille Bard ingen uppmärksamhet.

Ungefäär som med Paolo Roberto, ingen hade brytt sig om han varit helt okänd. Men nu bryr sig folk eftersom han är med på tv4 i tid och otid.
  • XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-16 23:28:43 följande:
    Det är ännu värre - i detta sammanhang - som nya moderaternas borttagna slagord, vilket hade legat ännu knöligare till om ett antal invandrare, eller ännu värre vilken folkgrupp kan du ju gissa dig till själv, hade dött i ett antal arbetsplatsolyckor samma vecka.
    Eftersom vilken idiot som helst kan se skillnad på svart och vitt samt kön, så kommer mycket av samhällsdebatten att hålla sig på den nivån.
  • XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-16 23:35:50 följande:
    Vem har ifrågasatt att arbeta är bra, "oavsett hudfärg"? Jag har då inte gjort det. Vilken konstig fråga och diskussionen rör inte det alls.
    Så du kan alltså se en sanning i att det är bättre att arbeta än att idka skadegörelse. Bra. Hur når vi då dit? Knappast genom att hetsa mot poliser som inte har någonting att göra med det som hände i USA. Eller hur?

Ju fler som arbetar, ju fler kommer lyckas. En del kommer starta egna företag och anställa folk som liknar dem själva. Det är ganska enkelt.
  • XDFDG
    Krokodilmajonnäs skrev 2020-06-17 02:16:58 följande:
    Det är ett systemfel det handlar om. Våldsamma poliser har vi i Sverige också. Det var nån som blev våldtagen analt med en batong här nyligen, missat det? 

Hur hanterade de det då? Jo genom att ljuga och skydda förövaren och lägga ner utredningen. Utredning om våldtäkt undrar du? Nej, bara "tjänstefel" så klart. 

Polisen är en skattefinansierad maffiaorganisation. 
    Klart det finns våldsamma poliser i alla länder. Det finns ju rötägg i alla yrken. Skulle ändå säga Sveriges polis är relativt okej. Det är ett ganska svårt jobb att hantera kriminella. Jag skulle själv aldrig klara det.

• XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-17 06:12:19 följande:
    Nyttan av arbete har inget med reaktionerna mot Bard att göra. Bra att du förstått det nu. Men starta gärna en egen tråd om upplopp, arbete, företagande eller vad du vill. Det är ganska enkelt.
    Om du låter debatten driva iväg mot att det är så synd om någon som inte får jobb, så får du ta att någon svarar.
  • XDFDG
    Tiffany skrev 2020-06-20 01:18:50 följande:

Känns som att han hamnat i nån slags kris... verkar helt ha tappat det..

Oavsett vad man tycker o tänker om människor kan man inte uttrycka sig sådär

"Tappat det" ? Har han någonsin haft det?

• XDFDG
    pyssel skrev 2020-06-21 19:32:52 följande:
    Jag har inte låtit någon "debatt driva iväg" mot det du påstår. Har inte debatterat det öht. Rikta dina salvor åt rätt håll, tack.
    Det är möjligt. Jag har ett svagt minne av att någon ondgjorde sig över att det är svårt för svarta att få jobb.
  • XDFDG
    Shoegal81 skrev 2020-06-21 20:49:34 följande:
    Jag känner ingen svart bidragstagare, bara universitetsprofessorer, ingenjörer, IT-konsulter och ett fotbollsproffs. Alla dessa skulle må otroligt dåligt om jag visade dem Alexander Bards tweet. Som tur är vet ingen utanför Sveriges gränser vem han är.
    Man kan fråga sig varför de skulle må dåligt över vad nån fjant tweetar från Sverige. Det är ungefär som om jag skulle må dåligt över vad random feminister beskyller mig för. Orka bry sig.

Jag känner flera invandrare som håller med om att det är alldeles för mycket bidragslyftande.

• XDFDG
    Vanillaextract skrev 2020-06-22 01:05:44 följande:
    Använde du just en försvarsadvokats uttalande som källa och fakta? På allvar? Sorgligaste jag sett. 

Jag fortsätter prata om mord eftersom det är vad denna polis är anmäld för. Han sköt en man, som enbart hade en taser, som var påväg bort från honom, i ryggen två gånger och mördade honom. En man kommer aldrig vakna igen. En kvinna kommer aldrig få se kärleken i sitt liv igen. En mamma kommer aldrig få se sin son igen. Fyra barn kommer aldrig få se sin pappa igen. Och här sitter du och uttrycker dig föraktfullt om hudfärg och pratar som om det vore någon jäkla lyx att dessa stackars barn får hjälp med college. Hur kan en svensk låta sig själv falla så långt in i rasism och stolt paradera med den framför andra? Har vi inte kommit längre än så?
    Är det rasism även när en svart dödar en vit?

I sakfrågan håller jag såklart med om att detta var mord.
  • XDFDG
    Vanillaextract skrev 2020-06-22 23:29:15 följande:
    Det är inte rasism i sak när en svart dödar en vit eller en vit dödar en svart. Men ser man till realiteten i USA och deras statistik verkar ras och fientlighet mot svarta vara en av faktorerna. Personligen tycker jag det största problemet med deras polisstyrka är övervåldet i sig även om ras spelar en roll i hur det används. För övervåldet och den extrema aggressiviteten, rädslan och fientligheten hos polisen skadar vita mycket där också. 

När det gäller enstaka fall är det mycket svårt att avgöra om ras hade något med saken att göra, men du kan se det som en del av ett mönster. Ännu en svart man mördad av polisen. 

Jag kallade det inte rasism att denna polis mördat denna svarta man, jag kallade Tow2Mater för rasist för att han uppenbart är det med tanke på hur han pratar om svarta och fokuserar på hudfärg. 
    Jag håller nog med om det du skriver. Tror dock inte att jag själv skulle klara jobbet som polis i USA. Det kan inte vara lätt att göra alla de uppgifter som de åläggs på ett klanderfritt sätt. Även poliserna tvingas utstå otroligt mycket hat när de ska göra sitt jobb. I Sverige imponeras jag över polisens otroliga tålamod när de tvingas hantera riktiga avskum. Det måste vara fruktansvärt svårt för en vit polis att hantera svarta yrkeskriminella män på ett korrekt sätt.
Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard