Inlägg från: nytt eller gammalt |Visa alla inlägg
  • nytt eller gammalt

Vad är det för fel på Alexander Bard

Jag är inget fan av Bard, tycker han verkar halvgalen, har sagt mycket konstiga saker genom åren. Startat en konstig religion t ex. Och ändå har han fått vara kvar i den där juryn och folk har inte brytt sig.

Vi kan inte ta situationen i USA och protestera som om det vore lika här. Det går faktiskt inte att jämföra våra samhällen alls. Vi har inte strukturellt övervåld mot svarta män från den svenska polisen som USA, ingen kan hävda det. Jag skulle gissa på att det är mer övervåld mot t ex muslimska unga män här - om någon grupp är utsatt .

Jag tycker att det är viktigt att inse att vårt svenska samhälle är mycket mer komplext än att infödd=priviligierad och invandrare =diskriminerad för det stämmer helt enkelt inte.

Varför inte se varje enskild människa istället för att ställa grupper mot varandra? Jag har aldrig förstått det synsättet.

Jag vet att många inte vill se den här verkligheten utan hellre ha sänkt skatt och mer pengar att konsumera för egen del. Samtidigt som de blundar för alla utsatta i sin egen kommun. Samma personer som sen protesterar för nån rörelse i en annan del av världen som blir trendig, för att det känns bra för deras ego. Oj vad de känner sig som goda människor. Många hade precis lika gärna kunna hoppat på en annan demonstration som fått samma uppmärksamhet. Det är så totalt riskfritt för egen del att sitta i Malmö och protestera mot nåt som sker i USA. (Ja förutom att man kan få skit för att man har ett riskbeteende för smitta nu då - med all rätt.) Varför inte protestera mot nåt som sker i Malmö liksom?

Svar på tråden Vad är det för fel på Alexander Bard