Inlägg från: annabellelee |Visa alla inlägg
  • annabellelee

Valt bort ett liv och fortsatt det trygga

Är det viktigt att det är just en bit av din sexualitet du gett upp? För jag tänker att vi alla har ju delar av oss som vi inte valt att utveckla.

Jag ville bli konstnär och hade kunnat utveckla hela den kreativa delen av mig själv, men valde bort det av ekonomiska orsaker. Jag hade en fransk pojkvän och hade kunnat gifta mig och flytta till Frankrike, lärt mig ett nytt språk och ny kultur, vilket äventyr mitt liv hade kunnat bli då. Jag hade kunnat utbilda mig vidare och gjort akademisk karriär, det hade varit spännande.

I våra liv väljer vi ju vissa vägar och väljer bort andra, vilket innebär att det finns delar av oss själva som hade kunnat utvecklas och blomstra, som vi aldrig får se.

Men det är ju en del av livet. När vi väljer en sak väljer vi bort en annan. En känd författare sa :"It's the sadest words in the language : 'what could have been' ". Men samtidigt väljer du ju något, du utvecklar sidor hos dig själv som du inte fått se om du valt något annat. Fundera inte över det du valt bort, utan på den person du valt att vara, och utveckla det!

• annabellelee

Tillägg:det jag menar är att det är naturligt att vara splittrad. Alla som någon gång funderat över sitt liv är splittrade. Det är inget negativt, inget konstigt som du måste arbeta bort, utan det är djupt mänskligt.

Svar på tråden Valt bort ett liv och fortsatt det trygga