• Anonym (Kakan)

Påbörjar ivf 12/8! Vad kan jag förvänta mig?

Hej! Jag är i samma sits! Ska dit nästa vecka på nybesök hos andrologi mottagningen (?) Tydligen där de har mer fokus på mannen då han hade få spermier efter utredningen. Jag söker också svaren på alla dina frågor och en till, hur snabbt går processen? Från nybesök till att man är igång med sprutorna? Allt jag vet är att de ska ta ett till spermaprov inför besöket. Får mens någon dag efter att vi är där. Kan de köra igång direkt tro?

Kan inte fatta att det äntligen är dags????

• Anonym (Kakan)

Hoppsan, jag var lite otydlig. Vi köpte en privat utredning som är klar nu med resultatet att det var få simmare. Min kropp fungerade fint. En remiss till ivf via landstinget blev ivägskickad och vi får medicinsk förtur i kön. Men kommer det göra en till utredning nu? Jag har redan lämnat blodprover och gjort ultraljudsundersökning med spolning osv som ingår i en fertilitetsutredning. Vad tror ni? Blir det lång väntetid ändå tills de är igång? Vi funderar nämligen på att köpa privat annars med tanke på att vi har ett medicinskt behov av att bli klara snarast möjligt.

• Anonym (Kakan)

Förlåt mig! Gjorde en googling på andrologi nu och förstår det som att det inte ser så ljust ut med sperman. Efter utredningen sa de att det skulle gå med icsi ivf och att det var lågt spermaantal. ?Vi skickar en remiss för ivf?

Trodde därför att det var igång nu med ivf men förstår efter min googling att så inte alls är fallet. Ursäkta att jag hoppade in här. Tänkte väll att det vad för bra för att vara sant haha. Sköt om och stort lycka till! Kramar

Svar på tråden Påbörjar ivf 12/8! Vad kan jag förvänta mig?