• Bunny on speed

Påbörjar ivf 12/8! Vad kan jag förvänta mig?

Grattis, vad spännande!

1. Det kan bero på fler faktorer. Allt såg bra ut hos mig, men man valde långa protokollet.

2. Jag har inte reagerat direkt, vilket var positiv överraskning! Annat än sköra slemhinnor vid en av gångerna (man försätts ju i klimakteriet av långa protokollet).

3. Hos oss hittade man inga fel, men vi blev bara inte gravida. Dock har jag svarat bra på ivf, och av två insättningar har det blivit två graviditeter. Inte icsi utan "naturlig" befruktning i skål (eller vad man ska kalla det)

4. Tacka ja när du erbjuda lugnande! Jag har gjort tre plock, två var bara lite obehagliga medan ett gjorde riktigt ont. Vid det som gjorde ont hade inte de lugnande tagit innan han började. Det liksom nyper där inne när du får bedövningen men gör ont ont.

5. Med första var jag säker ca 2 dagar efter. Antar att jag kände en förändring i kroppen eller nåt...

Med tvåan kom symptomen efter testdagen.

6. Det är ju lite slump nu med. Att de väljer det som utvecklats bäst.

Jag älskar verkligen hela processen med ivf :) Det är så hoppfullt och spännande. Har gjort 3 plock med långa protokollet. Det första gav inga embryon som höll för att sätta tillbaka, men på andra plocket fick vi vår son. Och på tredje blev jag gravid med en till liten kille :)

Bunnies, it must be bunnies!
Svar på tråden Påbörjar ivf 12/8! Vad kan jag förvänta mig?