Rädda Willy film - lämplig eller ej?
Vill höra vad ni tycker.
I helgen skulle familjen titta på film. Jag, maken och våra två barn (snart 5 år och 2,5 år - sistnämnde snurrade mest runt snarare än kollade film).
Sonen fick välja på barn Netflix och vill så gärna se rädda Willy. Ja tänkte jag varför inte. Ser inget olämpligt i den. Sonen tyckte den var bra men ?dum som fångar späckhuggaren så!? Och hade bra samtal om djur i fångenskap osv därefter.
Idag kom han till förskolan o han berättade då att han sett den varpå en av pedagogerna säger: men oj har duuuu sett den. Vet du den försökte jag se med mina lite äldre barn men den var lite för läskig för dem att se, tyckte jag. Jag hör detta då jag fortf är i korridoren där de går. Medan jag ska ut.
Blev lite förvånad av att hon ansåg sen vara läskig för lite äldre barn dessutom. Visst om barnen själv tyckte det och inte ville se den, det respekterar man ju givetvis.
Men tycker ni den är läskig för barn i 5 års ålder uppåt?
Tog absolut inte det som någon kritik från pedagogen eller så. Jag är trygg med att mitt barn kunde hantera den filmen och att det inte var något läskigt med den. Men blir nyfiken på hur andra tänker