inflyttad till honom- hans hus
Jag är också i samma läge!
Huset är hans men vi bor där tillsammans. Finns en liten oro i bakhuvudet att OM vi separerar eller OM han plötsligt omkommer i en olycka - då blir jag hemlös (hans barn ärver).
Jag har berättat hur jag känner och det finns ingen lätt lösning just nu. Han vill bo kvar så länge barnen bor hemma och efter det är vi flyttbara till något gemensamt.
Förutom att jag inte känner total trygghet, tycker jag att det tråkigaste är att vi inte kan planera framåt för huset. Ha en plan för sånt som måste göras, byta tak, byta fönster, större renoveringar osv. Såna utgifter ligger på honom och jag kan inte styra över när han känner att han har råd och inte. Hade vi ägt boendet tillsammans hade vi kunnat lagt upp en gemensam plan/sparande För investeringar. Nu kan jag vara med och påverka mindre förändringar där vi båda betalar, tex tapetsering.
Kort och gott, jag tycker det är tråkigt att vi inte kan fatta gemensamma beslut och framtidsplaner för vårt boende.
Min mamma gör liknande, hon har träffat hantverkare, elektriker, snickare, dessa har hon varit sambo med, männen har hjälpt till med massor och huset är i toppskick, men inte männen dom är utsparkade.
Har själv träffat kvinnor med hus, dessa har på liknande sätt vilja bli sambo, har berättat om min mamman för dessa, två har då nämnt att dom har haft en relation för just klara av att få hjälp med huset, kostnad som renoveringar.
Man ska passa sig för att flytta ihop på detta sättet.