Otrogen??
Vad är poängen med att fortsätta gräva? Du vet ju redan att han ljuger?
Jag hade nog gett upp där efter att han sa det där till kompisen. Det låter inte som om han har respekt för dig alls.
Jag levde också ihop med en man som ljög och bedrog mig. Jag var som du, ville ha konkreta bevis för att han faktiskt var otrogen. Problemet när man går den vägen är att han kommer att ha en "logisk" förklaring på allting mindre än att du hittar dem i säng tillsammans. Och du kommer bara gå sönder mer och mer längs vägen. Någonstans måste man säga till sig själv att det man hittat är nog med bevis för en själv. Har du inte redan passerat gränsen då tilliten inte kommer att gå att laga oavsett vad han säger eller gör?
Det räcker liksom att DU känner att det är fel. Det är ingen rättegång, du måste inte ha obestridlig teknisk bevisning för att kunna döma (lämna) honom. Om DU känner att du inte längre kan lita på honom så räcker det. Jag hade inte heller litat på någon som betedde sig så. Jag lämnade mitt ex utan "konkreta" bevis. Men i efterhand vet jag att de fanns där. Jag var bara så fast i att jag skulle få de där "riktiga" bevisen eller att han skulle erkänna.
@TS. ta till dig det här, det är det bästa råd du kommer få för det är precis såhär det är. Lätt att fastna i nån slags bevisnoja men i efterhand inser man hela tiden hade det man behövde för att ta ett beslut.
Du behöver inte hitta "the smoking gun" för att kunna avgöra om detta är någon du vill leva med eller ej. Och det är inte alltid man får alla bevis eller erkännande. Det är väl snarare tvärtom att man sällan får ett erkännande eller alla fakta.