Inlägg från: Anonym (Fundersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fundersam)

Kan min man vända det mot mig?

Hej.
    Min man och jag har en tuff period. Han blir alltid arg och förolämpar mig genom att säga att jag är dum i huvudet, hotar mig med det ena och det andra osv. Hade varit skönt att åka iväg en vecka eller två för att vara ifrån varann och tänka, men min släkt bor 90 mil bort och skulle jag åka iväg med vårt barn tror jag att han skulle vända det mot mig, "du tar vårt barn ifrån mig" offerkofta stilen. Vi är gifta och har gemensam vårdnad, om jag bara drar, kan han vända det mot mig på något sätt? Det är inget alternativ att jag åker utan vårt barn då min man jobbar och inte kan vara hemma (1 år är barnet o går ej på förskola ännu)

• Svar på tråden Kan min man vända det mot mig?
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-06-05 22:57:20 följande:

Å andra sidan om han hotar dig och förolämpar dig, kontakta en kvinnojour så kan dom hjälpa dig. En sån situation ska varken du eller ditt barn leva i. Det klassas som misshandel.

<3

Ja senast idag gapade han på mig att han kanske slänger ut mig ikväll om jag inte hittar en lägenhet, igår var jag en jävla fitta osv. 
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-06-05 23:01:57 följande:

Om du berättar vart du reser och inte lämnar landet borde det väl inte vara något problem. Det handlar ju bara om en kortare period.

Senast vi hade sådant stort bråk sa jag att jag skulle åka och då hotade han mig och sa att "du ska få se vad som händer om du gör det" dvs åker iväg med barnet. Och så körde han "du tar barnet ifrån mig" stilen. Nu i Corona tider skulle han väl skuldbelägga mig ännu mer.
  • Anonym (Fundersam)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-06-05 22:57:20 följande:

Å andra sidan om han hotar dig och förolämpar dig, kontakta en kvinnojour så kan dom hjälpa dig. En sån situation ska varken du eller ditt barn leva i. Det klassas som misshandel.

<3

Vad kan en kvinnojour göra?
Svar på tråden Kan min man vända det mot mig?