Inlägg från: Anonym (Hmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmm)

Kan min man vända det mot mig?

Egenmäktigt förfarande kan han hävda. Men säg att han är välkommen att vara med er på den orten så finns det inte mycket han kan hota med.

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2020-06-05 22:51:35 följande:

Egenmäktigt förfarande kan han hävda. Men säg att han är välkommen att vara med er på den orten så finns det inte mycket han kan hota med.

Om du är säker på att han inte skulle följa efter vill säga. Och erbjud det när han ifrågasätter och kör med offerkofta. Var helt kall och svara "jag åker iväg vart jag vill, eftersom du jobbar dagtid så följer NN med mig. Du kan ju komma hit på kvällar och helger om du vill när du är ledig". Typ.
  • Anonym (Hmm)

Å andra sidan om han hotar dig och förolämpar dig, kontakta en kvinnojour så kan dom hjälpa dig. En sån situation ska varken du eller ditt barn leva i. Det klassas som misshandel.

<3

• Anonym (Hmm)
    Anonym (Fundersam) skrev 2020-06-05 23:08:35 följande:

Vad kan en kvinnojour göra?

Erbjuda skydd och boende samt hjälp med diverse kontakter.
  • Anonym (Hmm)
    Drottningen1970 skrev 2020-06-05 23:03:34 följande:

Det är inte egenmäktighet att åka på semester med barnet 90 mil bort.

Eller hur, MEN om TS sambo är psykopat tex så kan han likagärna anmäla henne för egenmäktigt förfarande om hon sticker med barnet utan hans tillåtelse. På TD beskrivning låter inte detta som en man som ser det som en oskyldig semester med sitt barn så jag utgår ifrån att hon behöver få hjälp i hur hon kan fly undan.
Svar på tråden Kan min man vända det mot mig?