Svärföräldrar högst upp i dödsannons?
Så mycket skit som kommer fram vid dödsfall. Prova den här:
Min lillasyster hatar min fru (gifta i snart 10 år) och kallar henne jävla kärring när hon pratar med mig. Hon kallar mina barn snorungar och skitungar. Verkligen moget beteende av en 40-plusare.
Nu dog vår kvarvarande förälder och budet från min syster var att hon och jag skulle stå överst i en bred annons och därunder våra barn. Min fru skulle inte ens få vara med på annonsen. Hon hör ju inte till familjen, kärringjäveln.
I dödsannonsen ville hon även lägga till ett politiskt budskap.
Jag berättade för begravningsbyrån som fick tala folkvett med henne så det politiska ströks och min fru fick stå med MEN absolut inte på samma nivå som mig och henne. Absolut inte. Tvärnej. Det skulle synas skillnad.
Så nu blev annonsen som att jag har fyra barn.
Hon är ju separerad (no fucking wonder) från pappan till sitt barn sedan länge så vardera syskonet står på samma nivå, högst upp i en bred annons.
Hon med sitt barn under sig.
Jag med min fru under mig och under henne våra tre barn.
(Det finns en feministiskt aspekt på det också. Jag som man ska inte stå högre upp än henne som kvinna. Jämlikhet! No Pasaran!)
Folk är fan inte kloka.
Ja, jag accepterade detta för annonsen är inte det viktigaste för mig samtidigt som den blir till ett fysiskt bevis för alla att se hur fan hon beter sig mot mig och min familj eftersom alla andra runt omkring bara ser en trevlig sida av henne.
Och behöver jag säga att hon planerar att försöka stjäla askan också för hon vill strö den där det lagligt sett inte går ...
------------------------
Så TS, känns det obekvämt, säg ifrån.Säg åt dem att backa. Begravningen är primärt din och barnens. Ta hjälp av begravningsbyrån om du behöver få fram ett meddelande till folk.
Beklagar sorgen men lycka till.