Svärföräldrar högst upp i dödsannons?
Jag tror att du ska sluta prata med svärföräldrarna, iallafall just nu, och istället låta begravningsbyrån och/eller ett ombud sköta all eventuell kommunikation er emellan. Allt är för upprivet och infekterat just nu så det blir bara fel och skapar obehag.
Annonsen är väl en sak, men jag tycker absolut att du och dina barn ska hålla i den officiella begravningen. Det kan nog sätta livslånga spår i dina barn annars; jag fick inte vara med på pappas "riktiga" begravning.
Förlåt frågan; men hur är det tänkt, ska kistan vara med på båda eras ceremonier eller bara på den officiella? Det blir ju jättekonstigt.
Och på den officiella begravningen, som svärföräldrarna håller i, lär ju gästerna undra var ni är? Många kommer ju säkert för att hedra er. Vad ska föräldrarna svara då?
Jag tycker att du ska prata med begravningsbyrån. Förklara läget och säga att du vill hålla i den för barnens skull. Begravningsbyrån får sedan förklara för föräldrarna. De är vana vid det är osämja mellan efterlevande och upprörda känslor så de kan ta det.