• Anonym (Xxx)

Svärföräldrar högst upp i dödsannons?

Först beklagar jag det som hänt och önskar dig trots omständigheterna en ljus framtid med kärlek och glädje!!!

Men ja; du tänker rätt. När man har gift sig så är inte längre föräldrarna första familjen mer, närmaste familjen är den man är gift med och barnen. Självklart står du och barnen först.

• Anonym (Xxx)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-06-05 23:03:50 följande:

Nej.

Jag har en stadig partner i mitt liv och det kan jag säga, att min mamma betyder mer för mig än han gör.

Mina vuxna barn betyder också mer för mig än min partner.

Blod är tjockare än vatten. Det går inte att komma ifrån.

Men vadå "blod är tjockare än vatten det går inte komma ifrån"? Det går visst att komma ifrån. Allt beror ju på anknytningen man har till en människa. Du känner så för att du har bra anknytning till din mor, good on you. Synd att du och din man inte lyckats lika bra. Märkligt att du verkar tro att alla skulle känna som du. Vad med folk som aldrig ens träffat sitt "blod" pga adopterade? Eller som inte har god relation med sitt "blod", men känner sig som "ett kött" med sin partner? Du måste ju förstå att detta varierar.
  • Anonym (Xxx)
    Anonym (Mimmi) skrev 2020-06-06 10:01:48 följande:

Ja du, det är inte jag som har hittat på det uttrycket. Och det finns av en anledning.

Gissa vilken.

Javisst. Tur att vi har dessa gamla uttryck så vi slipper tänka själva eller basera en åsikt på kunskap eller forskning eller egen erfarenhet, man måste ju basera allt på dessa uttryck och utgå från att de stämmer in på alla människor:)
Svar på tråden Svärföräldrar högst upp i dödsannons?