• Anonym (Q)

Svärföräldrar högst upp i dödsannons?

Om vi ser på det hela från andra sidan; dvs den avlidnes, TS man och far till deras barn, vad tror ni han hade tyckt vore mest lämpligt? Vad hade ni själv tyckt?

För mig är det helt självklart att min man och barn skulle stå högst upp på min dödsannons. De är min familj och de som skulle få sin tillvaro vänd upp och ner. Självklart skulle min bortgång vara fruktansvärd för mina föräldrar, men jag är vuxen och har inte bott hemma de senaste 25 åren och de är inte längre min primära familj.

• Anonym (Q)
    Drottningen1970 skrev 2020-06-05 20:14:09 följande:

Fast rent krasst så är det så. Inom några år kommer TS troligtvis att ha en ny kärleksrelation, men föräldrarna har ingen ny son. Förlust av ett barn även om barnet är vuxen är det värsta man kan vara med om.

Detta faktum innebär inte att TS sorg är något att förringa. Hon genomgår såklart ett rent helvete just nu.

Förlusten av ett vuxet barn eller förlusten av en förälder när man är barn, det går inte att värdera vilket som är värst. Varför ska man ens göra det?

När det kommer till dödsannonsen så ska närmsta anhöriga stå överst och de flesta anser väl ändå att barn är närmare anhöriga än föräldrar.
Svar på tråden Svärföräldrar högst upp i dödsannons?