Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Polisanmälan om misshandel av 8 årig autistiskt barn nedlagd utan förhör??!!

Finns några bevismaterial alls, vittnen? Vem var det som inte förhördes, sonen eller läraren? Om läraren förhörts kommer ni antagligen inte att få veta det ändå, jag tror faktiskt inte att man har rätt att få veta det.

I första hand pratar man med rektor och med en så allvarlig sak skulle man kanske vända sig direkt till SI också, och BEO (Barn- och elevombudsmannen). Polis är så klart bra att vända sig till också men de lär inte komma långt, vilken lärare erkänner i förhör att "Jo men jag slog barnet" eller vad det nu var. Polisen kommer däremot inte att kontakta rektorn.

• Mortiscia80

Nej det är inte deras sak att informera rektorn, det måste ni göra själva. Varför har ni inte gjort det än förresten? Det skulle vara min första anhalt.

Och det är tyvärr inte konstigt att de anser att det inte går att utreda. Det finns två personer att förhöra; en lärare som knappast erkänner (som jag skrev förut) och ett autistiskt barn på 8 år. Däremot borde ni som vårdnadshavare ha insyn i ärendet trots barnets ålder, jättedumt.

Får man fråga vad som hänt egentligen? Misshandel är ju en allvarlig sak.

• Mortiscia80
    Utvandraren skrev 2020-06-04 16:19:22 följande:
    Vi fick reda på detta på fredagen, polisanmälan gjordes på lördagen, rektorn försökte vi kontakta redan på måndagen men informerade henne via e-mail. Möte med rektorn blev inte av förrän idag. Rektorn är alltså informerad av oss.

Hon tar med honom till ett annat rum och nyper honom hårt i armhålorna medan hon håller fast honom och trycker ibland in naglarna samt puttar honom.
    Vad hade rektorn att säga om saken? Jag antar att han/hon kommer att prata med läraren?

Jag förstår att det är ett svårt läge för polisen att göra något vidare i ärendet, det kan knappast finnas några bevis att gå på. Om ditt barn berättar om fler sådana saker ber du att få titta på kroppen och fotografera om det finns märken efter naglar t ex.
Svar på tråden Polisanmälan om misshandel av 8 årig autistiskt barn nedlagd utan förhör??!!