• 33villbligravid

Bim Juli 2020

Hej!

Hoppar in här. 3:dje försöket med andra barnet om än börjar misstänka att det först var i förra cykeln som ÄL drog igång ordentligt. Har haft så löjligt lite mens sedan pillerstopp i början på april att nästan misstänkte hamnat i klimaktieriet!! :D

Är 36 - så inte purung mera. Har ÄL vid midsommat och BIM 6.7. Får satsa på midsommar magic. Dock har jag för mig att jag inte kan bli gravid just nu. Känner mig sjukt infertil. 

Lycka till alla!

• 33villbligravid
    Maramba skrev 2020-06-15 09:00:40 följande:

Hoppar in här då det inte blev ngt i juni. Är 33 år, juli blir tredje försöket på andra barnet. Har ett barn sedan innan som blev till på ca 30e försöket.

Trodde jag fått en nidblödning på ÄL+10/Bim-5, men den supersvaga blödningen fortsatte i tre dagar och igår på Bim-2 så blev den mycket kraftigare så jag får väl inse att det var en väldigt tidig och märklig mens helt enkelt. Tagit gravtest senast idag på Bim-1 och det är negativt. Frågan är om jag ska se igår som första dagen på nya cykeln pga ordentlig blödning eller redan när jag fick lite rosa på papperet? Vad tycker ni?

Har aldrig haft oregelbunden mens förr så vet inte hur man brukar tänka.

Hej! Min gyn sa att man ska räkna från första ordentliga blödardagen (med mensmsärta etc) och alltså inte från eventuella spottings före. Så jag har nu gjort så! 

Hoppas syskon kommer snabbare än första barnet. Vi försöker också med syskon och är inne på försök 3 nu. Första kom på femte försöket som slutade i mf och sedan försök nr 3. Så allt som allt gick det nästan ett år att bli gravid med sonen. Inte alltid helt lätt det här ..
  • 33villbligravid

Haloj! Jag är på CD 14 idag och har ÄL enligt en app idag och en annan (FLO) i lördags. Tror det faktsikt var redan.

Hur som helst var vi bortresta hela midsommarhelgen så fick till det senast fremorgon som då blir CD 11 så vi får se om det räcker. Antagligen inte. Å andra sidan måste jag säga att nu på sommaren så känns det inte riktigt lika illa. Vi har mkt fester och besök inplanerat så blir inte jätteledsen om mensen kommer 5:e juli.

Lycka till allihopa och njut av solen och sommaren också mellan verserna! :)

• 33villbligravid
    Maramba skrev 2020-06-22 09:26:55 följande:

Cd 9 idag och det börjar närma sig ÄL.

Pga omständigheter som bla gäster som sover över i veckan och svårnattat barn kommer jag bli glad om vi får till ett endaste ligg den här ÄL-perioden.

Har tre appar som förutspår ÄL på olika dagar, cd 13, 14 och 15. Jag har inte möjlighet att tempa nu men ska se om jag kanske kan smussla med ÄL-tester trots huset fullt med gäster. Om det inte går - vilken dag skulle ni satsat på att få till ett försök? :)

Ja - jag tror också 13 är bäst för spermierna borde väl kunna leva ett tag. 14 går säkert också för ägget ska väl också leva 24 h typ :)
  • 33villbligravid
    Sanal1 skrev 2020-06-23 07:59:37 följande:

Okej, så jag är ganska säker på att ÄL är idag utefter app och känningar. Vi låg i söndags men så gick han och blev febrig igår. Blir det ingenting idag känns det kört för denna månaden och är väldigt svårt att inte vara besviken trots jag vet att det inte är mycket att göra åt :(

Fast det borde ju räcka om ni låg 2 dagar före ÄL, men fattar att man blir besviken. Jag är i samma sits. Vi låg senast i fredags och tror hade ÄL under vecksolutet lö eller sö. Får hoppas finns liten chans ändå :)
Svar på tråden Bim Juli 2020