Maramba skrev 2020-06-15 09:00:40 följande:
Hoppar in här då det inte blev ngt i juni. Är 33 år, juli blir tredje försöket på andra barnet. Har ett barn sedan innan som blev till på ca 30e försöket.
Trodde jag fått en nidblödning på ÄL+10/Bim-5, men den supersvaga blödningen fortsatte i tre dagar och igår på Bim-2 så blev den mycket kraftigare så jag får väl inse att det var en väldigt tidig och märklig mens helt enkelt. Tagit gravtest senast idag på Bim-1 och det är negativt. Frågan är om jag ska se igår som första dagen på nya cykeln pga ordentlig blödning eller redan när jag fick lite rosa på papperet? Vad tycker ni?
Har aldrig haft oregelbunden mens förr så vet inte hur man brukar tänka.
Hej! Min gyn sa att man ska räkna från första ordentliga blödardagen (med mensmsärta etc) och alltså inte från eventuella spottings före. Så jag har nu gjort så!
Hoppas syskon kommer snabbare än första barnet. Vi försöker också med syskon och är inne på försök 3 nu. Första kom på femte försöket som slutade i mf och sedan försök nr 3. Så allt som allt gick det nästan ett år att bli gravid med sonen. Inte alltid helt lätt det här ..