Inlägg från: Vildbi |Visa alla inlägg
  • Vildbi

Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?

OBSERVERA ATT DETTA ENBART GÄLLER BARN SOM VARIT HEMMA PGA BARNENS ELLER FÖRÄDRARNAS ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET!

Det gäller alltså INTE om ditt barn varit hemma sjuk/med symptom!

Det gäller alltså INTE om ditt barn varit hemma pga att skolan stängt och valt distansundervisning.

Det gäller alltså ENBART barn som varit hemma pga att barnen och/eller föräldrarna varit OROLIGA för att drabbas av det nya coronaviruset.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?
  • Vildbi
    Physalis skrev 2020-06-04 12:05:34 följande:

Min dotter är 4 så jag lägger ingen röst eftersom förskolan är frivillig. Men vi höll henne hemma i ett par veckor. Inte för att vi var rädda att bli sjuka själva men för att det kändes juste att kapa en länk i smittspridningen när våra omständigheter gjorde det möjligt.

Fint!
  • Vildbi
    Anonym (M) skrev 2020-06-05 09:33:14 följande:

Ja, men vi har en familjemedlem som är högrisk och vi inte kan riskera få hem covid.

Har haft barnen hemma i tre månader men går nu sista veckan inför skolavslutningen. Inget fritis och de ska vara lediga hela sommaren.

Bara en av flera förändringar vi har gjort.

Varför är barnen tillbaka i skolan sista veckan??? Corona finns ju mer nu än för 2-3 månader sedan.

Hur gör ni när ni handlar?

Och i sommar? Ska ni bara sitta hemma då?

Till hösten? Problemet kvarstår ju då.
  • Vildbi
    Anonym (f) skrev 2020-06-05 11:50:57 följande:

Jag har ju ett gymnasiebarn, så han var hemma för att skolan var stängd, något som fungerade över förväntan, närvaron har blivit 100% och alla betyg har gått upp. 

Men visst känner jag även en oro då båda barnen har kroniska sjukdomar.

Inget barn i Sverige är bekräftat död - även sjuka barn (lungsjuka och cancer och annat) har fått milda symptom. En del värre symptom men det har även friska barn fått.
Svar på tråden Har du haft dina barn hemma från skolan under vårterminen, enbart pga ORO FÖR DET NYA CORONAVIRUSET?