Orolig efter tidigt ultraljud (v.6+1)
Gjorde tidigt ultraljud idag och enligt beräkningar utifrån senaste blödning (som iofs var missfall) är jag nu i v.6+1. De ville göra ultraljud för att konstatera graviditet i livmodern innan vi genomför justering i min dos av Fragmin.
Men jag känner mig väldigt orolig nu. Man valde att inte göra VUL utan vanligt ultraljud över magen och läkaren sa att han kunde se en hinnsäck som låg på rätt ställe i livmodern, men det var allt han sa att han kunde se nu. Så enligt honom skulle jag vara i början av vecka 5.
Men jag får då inte ihop det, jag testade positivt på graviditetstest (känslighet 25mIU/ml) den 22/5 (BIM+2).
Om jag nu är i v.5+0 istället för v.6+1 så betyder det att jag fick positivt graviditetstest (enligt ovan) v. 3+3 vilket känns för tidigt för ett graviditetstest med känslighet att göras efter förväntad mens. Graviditeten har ju knappt hunnit börja då ju.
Känner mig bara mer och mer orolig för att det ska vara något fel, att graviditeten inte utvecklas som den ska eftersom det inte syntes mer än hinnsäcken.
Jag hade förväntat mig att det kanske skulle gå att se hjärtslag, men sen såg man i princip ingenting mer än att det finns en graviditet i livmodern. Ingen indikation på om det utvecklas som de ska..
Någon som har erfarenhet? Vad ska jag göra? Är det bara finns sig i detta och glädjas åt graviditeten eller har jag fog för min oro?