• Anonym (Oa)

Vad är grejen med att sälja ALLT på Blocket och Tradera?!

Prillan skrev 2020-05-30 12:48:08 följande:

Jag förstår mig inte på människor. Slösurfade lite på Tradera nyss och ser allt jävla skit folk försöker sälja till överpriser, vad är grejen? Ful gammal pall för 50 kr? Prydnadsskräp, glas, porslin, you name it och sällan icke märkesgrejer utan rent av saker med lågt värde. Hur orkar folk? För några kronor?

Varför måste folk prompt tjäna på allt och varför inte istället skänka saker till välgörenhet där butik kan prissätta varor på ett rimligt sätt och dessutom bidra till andra människors väl?

Speciellt märkligt är det när folk med goda inkomster håller på såhär. Upplys mig, vilket är ditt motiv?

Jomenvisst är det chockerande ibland att se vilka överpriser folk tror de ska få ut för gammal skit.

Exempel är när de begär hälften av nypriset för en ska d skabbig gammal sak. Tror de verkligen att någon vill köpa deras begagnade repiga skit för lika stor peng som de själva lagt it på den totalt sett? De har ju haft en helt ny sak i några år, för halva priset, medan begagnatköparen får en repig sleten grej för halva priset. Får de verkligen sålt?

En annan grej är överpriser på porslin och märkesväskor.

Har själv sålt och folk är som galna, man kan sälja med fläckar och allt. Folk köper bara det är ett känt märke.

På tradera säljs många begagnade porslinsgrejer till högre pris än nypris, tex Gustavsbergs produkter. Vet säljare som köper in nytt på Gustavsberg och säljer dyrare på Tradera!

Helt galet!
  • Anonym (Oa)
    Drottningen1970 skrev 2020-05-30 13:38:45 följande:

Begriper inte heller. Folk säljer och köper till och med öppnat smink och parfymslattar.

Ha ha! Ja det har jag sett och fy vad äckligt!
  • Anonym (Oa)

Jag har som sagt sålt en del grejer genom åren. Brukar sätta lite lågt pris, lägre än andra, bara jag sökert blir av med grejerna.

Vill alla ska vara nöjda. Win win liksom

Svar på tråden Vad är grejen med att sälja ALLT på Blocket och Tradera?!