Inlägg från: Anonym (!!!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (!!!)

Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?

Anonym (Cirvid är en modefluga som går över) skrev 2020-05-28 10:41:04 följande:

Ni som tänker stanna hemma hela sommaren och bara åka 2h från hemmet. Varför inte ta vara på Sverige och semestra här istället? Låta barnen uppleva lite i sommar.

Man får knappat någon guldstjärna i himlen för att man stannar hemma.

Jag kommer att resa både till Stockholm och Skåne och jag hoppas att folk ändå reser till Dalarna i midsommar, eller till sina sommarstugor runt om. Jag har dessutom mitt ena barns pappa 40 mil bort så vi måste fortsätta resa för umgängen!

Jag kommer att stanna hemma i sommar och semestra i närområdet. Jag är inte ute efter någon guldstjärna i himlen, bara efter att minska smittspridningen och därigenom rädda liv och ge sjukvårdspersonalen en dräglig arbetssituation.

Om fler tänker som du och tycker man kan flänga runt kors och tvärs oaktat rekommendationerna, blir jag än mer säker i beslutet att vara hemma, för jag vill verkligen INTE träffa på sådana som dej.
  • Anonym (!!!)
    Anonym (Ledsen) skrev 2020-05-29 15:15:05 följande:
    Deeee tror inte ja! Ja tror inte ens det blir påföljd om ja åker utomlands.
    Mina vänner o andra som ja känner säger att råd och rekommendationer inte är samma sak som lagar. Vet du inte vad synonymer till rekommendation och råd är lr? -  JO tips & fingervisning :D
    Om ja tipsar dig om ngt är det lag då? Kyss
    Jag förstår att du inte är så gammal, men på myndighetsspråk betyder rekommendation att man ska göra som dom säger. En rekommendation från FOHS är alltså inte ett tips och en fingervisning. Däremot finns det ingen påföljd, så där har du rätt.
Svar på tråden Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?