Inlägg från: Anonym (Semester i dalarna.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Semester i dalarna.)

Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?

Vi ska upp till släktingarna I dalarna över midsommar (Åker från skåne). De har egen stuga och vi kommer åka bil upp. Vi kommer spendera hela veckan i stugan, så vi kommer inte i kontakt med folk i byar och städer. Vi håller oss också i karantän 14 dagar innan vi åker uppåt.

Det kan ev bli inställt beroende på hur spridningen ser ut här jag bor. Just nu är den begränsad till ett äldreboende Om den börjar spridas utanför boendet så kommer vi inte åka upp.

Kjell2 skrev 2020-05-28 12:01:24 följande:
    Endast på ett äldreboende? Ingen på äldreboendet lämnar byggnaden?

Hur kan du vara säker på att smitan inte finns på andra ställen?

Kan ju såklart inte vara säker på att den har spridit sig utanför boendet, dock så är våran grannsamverkan väldigt öppna med om man blivit sjuk eller inte.

Kan ju tillägga att personalen på äldreboendet har full skyddsutrustning och har skött det hela otroligt bra, det är inga nya fall bland personalen och de äldre på boendet. 

Oavsett så kommer vi sätta oss i karantän i 14 dagar innan vi åker för att vara helt säkra.

klyban skrev 2020-05-28 17:32:37 följande:
    Gäller även vi dödliga.
    Anonym (H) skrev 2020-05-28 17:16:03 följande:
    Jag kommer följa den rekommendation som FHM ger. Men de som reser vidare i Sverige kommer inte få någon påföljd.

Om man ser folk reser över hela landet och utöver dessa 2h, så kan det säkerligen resultera i nått.
    Det är svårt och sia om, men vi har nått misshandelsfall i tunnelbanan har jag för mig?

Jag följer också alla rekommendationerna, då jag inte vill vara delaktig att få eller sprida smitta av denna arten.

Kommer ju bli svårt att bevisa och dömma folk som semestrar med bil, ska de knacka dörr och fråga var man bor då eller?
Svar på tråden Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?