Inlägg från: Anonym (Cirvid är en modefluga som går över) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Cirvid är en modefluga som går över)

Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?

Vi bor också så att vi är beronende av turismen och jag hoppas innerligt att folk fortsätter att resa innom landet och semestrar i Sverige. Jag tänker resa runt i Sverige när jag är ledig. Tycker folk är för hysteriska när det gäller Corona självklart kan man resa om man är frisk.

Tecum skrev 2020-05-27 16:09:08 följande:

Vi hade hoppats att kunna vandra i fjällen några dagar men det blir väl inte heller av. Man ska ju bo och äta någonstans och än så länge avråds för alla resor längre än 2 timmar.

Fast nog kan man resa ändå, själv åker jag ofta till Stockholm (ca 30mil) och jag har hittills inge ens blivit förkyld..

man behöver ju inte slicka på andra människor. Tror säkerligen att stuguthyrarna i fjällen blir glada av lite inkomst också. Och inte tror jag man dör på fjället heller..

Ni som tänker stanna hemma hela sommaren och bara åka 2h från hemmet. Varför inte ta vara på Sverige och semestra här istället? Låta barnen uppleva lite i sommar.

Man får knappat någon guldstjärna i himlen för att man stannar hemma.

Jag kommer att resa både till Stockholm och Skåne och jag hoppas att folk ändå reser till Dalarna i midsommar, eller till sina sommarstugor runt om. Jag har dessutom mitt ena barns pappa 40 mil bort så vi måste fortsätta resa för umgängen!

Rekommendationer är just rekommendationer och inte reglerat enligt lag, man kan öka dit man vill!!

Det är endast vårdpersonal som gnäller att de blir för mycket jobb annars. Men dom har vält yrke själva så sluta gnäll..

LaFontaine skrev 2020-05-28 14:17:01 följande:

Det beror helt på hur rekommendationerna ser ut då. Är det fritt att resa i Sverige kommer i att åka en del norröver. Är det inte det, håller vi oss kring Stockholm.

Ja för en personal som arbetat med smitta på boendet.

klyban skrev 2020-05-28 17:00:39 följande:

Smittskyddslagen är på plats, och vi har någon misshandel redan med åtal/dom har jag för mig.

Jo fast man får göra nödvändigt resor och vem säger att man inte kan ta med hela familjen om man ändå måste ut och åka.

Vi bor i Dalarna och har all vår vård i Stockholm för att det är så mycket bättre sjukvård och i Sveriges har vi valfrihet innom sjukvården.

Dessutom vet jag folk som har umgänge med minderåriga barn som inte kan ställas in.

klyban skrev 2020-05-29 12:11:57 följande:

Säkerligen, men en är rutinmässiga trafikstopp och om man ser en ökad trafik.

Sen vanliga trafikstopp kan fånga upp sånt här av misstag.

Det är nått man får titta på och hitta en bra lösning.

Svar på tråden Tänker du åka på semester i sommar med bakgrund av COVID-19?