• Jemp

”Måste sova minst 1 timme på fsk”

Ellifant skrev 2020-05-27 10:58:19 följande:

Finns forskning som visar att man förstör barnets hjärna om man väcker barn förtidigt, de ska som minst sova timme för att hjärna ska hinna sortera alla intryck. ( gäller ju inte om barnet vaknar av sig själv) Kan tänka mig att förskolan har varit på föreläsningen småbarns pedagogik. På min föra partner förskola hade dom samma upplägg och kunde komma med konkreta svar och forskning som visa vad som är bäst för barnet.

Fråga varför de gör så innan man blir sur oftast finns baktanke. Annars kanske bättre att testa att barnet inte sover alls eller varannan dag.

Vilken forskning?
  • Jemp
    Rutankajutan skrev 2020-05-27 12:55:08 följande:

Jo vi ska absolut prova det i nån vecka. :) Blev bara så paff att man inte fick bestämma själv vad som är bäst för sitt barn. Kan inte barnen somna på kvällen så gör ju det att dom blir tröttare dagen efter också! Hon är alltid pigg säger dom men vi får väl se nu!

Testa låter väl bra och sen ta diskussionen igen.

På mina barns förskola har ju rast osv när småbarnen sover. Tycker ju ändå att de bör anpassa sig efter barnen och föräldrarnas önskemål, men kanske behöver det då struktureras om lite i personalplaneringen om alla nu sover över en timme.
Svar på tråden ”Måste sova minst 1 timme på fsk”