Inlägg från: Anonym (soppy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (soppy)

Arbetsrätt eller partibok? Vad är viktigast

Det är bra, alldeles för svårt att sparka folk idag.

• Anonym (soppy)
    Anonym (cool) skrev 2020-05-26 19:39:04 följande:

Där har du fel. Sen 70-talet har det aldrig varit enklare.

Bryr mej inte om hur det var på 70talet. Tycker fortfarande det är för svårt att sparka folk idag.
  • Anonym (soppy)
    Anonym (cool) skrev 2020-05-26 22:36:12 följande:

Det står dig fritt att tycka vad du vill. Kan dock vara så att gemene man inte har nån större längtan efter att bli sparkad.

Tack det var snällt. Gemene man blir inte sparkade, det är oduglig folk som man idag får betala för att bli av med.
  • Anonym (soppy)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-05-26 23:06:05 följande:

På vilket sätt är det svårt? Det är ju skitenkelt dom har redan en massa undantag och annat. Misstänker att du är företagare som vill bli kvitt anställda som klagar på risig arbetsmiljö eller annat som du inte vill lägga energi på. Dessutom har jag sett flera människor som inte skött sitt jobb få kicken. Kan man bevisa att dom inte gör det dom ska då är det inte svårt. Däremot brukar duktiga arbetare som inte accepterar vilken skit som helst också få sparken. Men visst vill du ta bort arbetarskyddet då kan vi arbetare börja strejka och ställa till det hela tiden också som det var förr.

Närmsta företagare jag har varit är ett enmansföretag. Annars har jag varit/är en vanlig hantverksknegare som ser odugliga kollegor klamra sej fast så länge det går och det hela slutar ofta med att man får köpa ut dom.

Jag kan för övrigt vara en riktig pain in the ass för chefen men passar det inte så tack o hej, släppt allt och gått på minuten mer än en gång.

Finns kompetens finns jobb, så enkelt är det.
  • Anonym (soppy)
    Anonym (cool) skrev 2020-05-26 23:12:56 följande:

Den som anställer odugligt folk förtjänar att betala för att bli av med dem. Varför anställer du oduglingar?

Varför tror du att jag är en företagare?
  • Anonym (soppy)
    Anonym (cool) skrev 2020-05-26 23:15:43 följande:

Sen är ju frågan vad som hindrar dugliga arbetare att starta egna företag som konkurrerar ut sloppy,

Att vara löneslav i goda tider för att få sparken i dåliga är inte hur lockande som helst.

Där slog du ju faktiskt huvet på spiken. Är man inte nöjd med något så gör man något åt saken, behöver du själv pappa staten som håller dej i handen?
Svar på tråden Arbetsrätt eller partibok? Vad är viktigast