Fri flyktinginvandring?
Vad tror du om att de som vill ha en stor invandring bekostar detta och de som inte vill ha det kan lägga sina pengar på annat?
Vad tror du om att de som vill ha en stor invandring bekostar detta och de som inte vill ha det kan lägga sina pengar på annat?
Vad tror du om att alla som vill ha en reform själva betalar reformen?
Idioti!
Vad tror du om att alla som vill ha en reform själva betalar reformen?
Idioti!
Rösta ja!!
Alla människor lika värda som du. Tänk om du behöver hjälp i framtid??
Nu många fattiga & svälter till döds & mera värre efter coronasjikdom.
Som sagt, idioti.
Om du vill att det ska finna barnbidrag, betala för det.
Om du vill att det ska finnas gratis högskola, betala för det.
Om du vill att det ska finnas fler poliser, betala för det.
Om du vill att vi ska ha vägar utan djupa gropar, betala för det.
Nej, skattebetalarna betalar. Om du tycker något är onödigt får du rösta för det, om det är något parti som tycker likadant.
Barnbidraget infördes för att det föddes för få barn i Sverige. Dvs det är inte bara föräldrarna som har glädje av att det föds barn. Om föräldrarna ska betala skolor och högskolor, då skulle bara de rika få gå i skolan.
Om de fattiga som behövde bidraget skulle finansiera det själva, hur skulle det gå till? Det faller på sin egen orimlighet.
Ja, har jag inte pengar till mat får jag försörjningsstöd. Men då får man inte äga något dyrbart, det måste säljas först.
Jag tycker du har väldigt extrema åsikter, typ "det ska löna sig att vara rik och skyll dig själv om du föddes med fattiga föräldrar". Finns det något parti som delar dem?