Koncentration skrev 2020-05-24 00:54:40 följande:
Okej! Så utesluter totalt med olivolja. Jag blev nyfiken om smaken skulle bli annorlunda. Så om jag använder olivolja till pastan eller efter att maten blir klar och häller upp en skvätt på tallriken eller i själva kastrullen, när maten är färdig som sagt. Så kan det ändå dyka upp dessa ''gifter'' som inte är bra för kroppen? Tack snälla du! Jag vart dock små besviken, såg framemot att använda något nytt i köket, tänkte det kanske blir annorlunda smak och så. Tack för dina svar! :)
Lyssna inte bara på den som skriver mest, utan ta till dig av vad alla skriver här och leta även efter säkrare källor till information! Näringslära är ett område där det finns många starka åsikter. Media rapporterar gärna om små studier, för att de kan skriva en dramatisk rubrik som ger många klick, och det är lätt att tolka dessa artiklar som om det vore sanningen. Men små studier är inte nog för att man ska veta hur det ligger till. Det är först när det gjorts många olika studier som bilden börjar klarna, men då har media ofta tappat intresset.