Inlägg från: Anonym (I) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I)

Gravid + migrän?

Hej,

För mig var det tvärtom. Hade tidigare migrän ca var tredje vecka, ibland med aura(synrubbningar, talrubbningar mm)

Har inte haft migrän sedan jag plussade, snart dags för bf.

Så tror absolut det har med hormonerna att göra på nåt sätt.

Läste lite om mediciner när jag blev gravid men tyckte jag fick olika info överallt om huruvida de gick att ta eller ej.

Sumatriptan som jag tog verkade dock vara ett läkemedel som ofta nämndes som ok att ta, åtminstone under vissa delar av graviditeten men prata med din läkare så du får rekommendationen från hen.

Är så konstigt att det inte finns mer forskning på det området... men det är ju ett kvinnoproblem så det är väl som vanligt att det inte prioriteras.

Hoppas det lättar för dig! Kan ju hoppas att det försvinner precis som illamåendet under de sk. spökveckorna när kroppen vant sig vid hormonerna.

• Anonym (I)

Såg att någon tog eeze under graviditeten, om nån annan vill testa det så stäm av detta med läkare först, även om det är receptfritt.

Det innehåller diklofenak som inte rekommenderas till gravida eller ammande.

Diklofenak är heller inte bra om man har aura då det ökar risken för stroke och har man aura har man förhöjd risk för stroke redan där. (Man bör heller inte äta vissa p-piller om man har migrän med aura, viktigt att nämna för barnmorskan när man får recept.)

Svar på tråden Gravid + migrän?