Paolo Roberto arresterad för sexköp
Oaktsam vadå?
Oaktsam vadå?
Det är därför det heter "oaktsam våldtäkt". Inte bara "oaktsam", förstås. Du måste väl förstå att brottet måste ha ett namn? Man kan inte heller bli dömd till "grov". Adjektivet beskriver graden. "Grov våldtäkt", "grov misshandel".
Tur att det inte är du som ska gå med på saker.
Fast jag har noll bevis för att denna tjej var tvingad. Om hon hade profil och hon på bilden lär det vart frivilligt.. Men jag vet inte. Hundra procent emot trafficking såklart. Men fortfarande för laglig prostitution om dom väljer själva och vill det. Om dom har bra förhållanden i deras yrke.
Men snacka om naiv... det är nästan så man blir lite glad att den godtrogenheten finns kvar i världen idag.
Om någon har tagit ditt pass, du är i ett främmande land där du inte kan språket, du sägs vara skyldig din ?chef? en massa pengar som du måste jobba ihop och du bevakas dygnets samtliga timmar. Men du skulle inte gå med på det och istället ta dig fri trots att du vet att de som håller dig fången inte ser sig mer värd än skräpet på gatan och inte skulle tveka att slå dig sönder och samman eller till och med avrätta dig. Märkligt att inte alla dessa män och kvinnor som befinner sig i den situationen i detta nu inte gör det eftersom det är så enkelt...
Självklart finns detta läge i Sverige. Allvarligt, har du levt under en sten fram till igår eller?
Det är märkligt vad folk står ut med för att överleva, att sitta som du och påstå att det skulle handla om självrespekt är bara så dumdrygt att det är riktigt svårt att ta dig på allvar.
Självklart finns detta läge i Sverige. Allvarligt, har du levt under en sten fram till igår eller?
Det är märkligt vad folk står ut med för att överleva, att sitta som du och påstå att det skulle handla om självrespekt är bara så dumdrygt att det är riktigt svårt att ta dig på allvar.
Nu finna det andra sätt att hota folk på än med pistol. Du verkar som sagt vara extremt okunnig på området, kanske är du väldigt ung? Samt att du besitter en stor övertro på dig själv.
Livet är inte som en actionfilm och du är inte Bruce Willis.
Att ens dra in värdighet och personliga värderingar tyder på att du är typ 18 år gammal och skulle må bra av att mogna lite samt skaffa lite ödmjukhet.
Ja, jag vet med säkerhet hur det fungerar och hur tjejerna blir manipulerade.
Lägg ner nu innan du gör bort dig ännu mer med dina pojkdrömmar om stryptag och sno pistoler.
Du har sett för många b-filmer.
Jag hade inte vart fri i fängelse iof, men jag hade inte blivit tvingad till sex så hade varit mer fri så. Tagit mitt "straff" så. Självförsvar hade jag sett det som! Kanske skulle blivit friad i högsta domstolen med, vem vet. Inte jag.