Xenia skrev 2020-06-01 01:39:19 följande:
Nej, det håller jag inte alls med om.
Det är skillnad på ansvar och skuld. Fäder har ansvar för att uppfostra sina söner att respektera tjejer (och inte bara ta för sig när en tjej är för full för att säga varken ja eller nej).
Det har visat sig finnas en del "vanliga skötsamma killar" som också våldtagit. Precis som det finns "vanliga skötsamma män" som köper sex.
Jag vet inte vad du snackar om för "feminister i allmänhet". Låter snarare som en högljudd minoritet.
Skulden faller på förövarna och det är de som döms.
Men hur tycker du man ska förebygga våldtäkter? Är det inget som män ska bekymra sig över?
Jag tror att det är skadligt att fokusera på de grupper som är underrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Denna grupp hjälper troligen gärna till att minska våldtäkter, men tappar troligen intresset om de attackeras av en massa pk-folk.
Nr1 är ju att straffskalan måste användas. Våldtäkt är riktigt allvarliga saker och bör därmed ge långa fängelsestraff. I de fall gärningsmannen ej är svensk medborgare måste denne såklart utvisas på livstid. Ska vi komma tillrätta med problemet måste vi visa att vi menar allvar.
Alla som kommer in i landet bör skriftligen skriva på att de tagit del av en del basala lagar som gäller i vårt land.
Hela befolkningen borde i samband med deklarationen tvingas klara ett enkelt test som säkerställer att alla förstår att våldtäkt är fullständigt oacceptabelt.