Inlägg från: Anonym (Pär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pär)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Xenia skrev 2020-05-31 13:22:16 följande:
    Herregud, vilken bullshit!

Alla fördömer våldtäkter. Hur många våldtäktsmän finns det som är kändisar?

Feministerna fördömer också alla våldtäkter, givetvis oberoende av vilka som utför dem.

Var har du läst att feminister skriver att våldtäkter av utlandsfödda är ok? Just det, ingenstans, de finns bara i din förvirrade hjärna.
    Men håll med om att feminister i allmänhet är väldigt glada i att tilldela skulden till vanliga skötsamma män.

• Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-31 23:36:03 följande:
    Vad menar du?
    Vad menar du?
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-06-01 01:39:19 följande:
    Nej, det håller jag inte alls med om.

Det är skillnad på ansvar och skuld. Fäder har ansvar för att uppfostra sina söner att respektera tjejer (och inte bara ta för sig när en tjej är för full för att säga varken ja eller nej).

Det har visat sig finnas en del "vanliga skötsamma killar" som också våldtagit. Precis som det finns "vanliga skötsamma män" som köper sex.

Jag vet inte vad du snackar om för "feminister i allmänhet". Låter snarare som en högljudd minoritet.

Skulden faller på förövarna och det är de som döms.

Men hur tycker du man ska förebygga våldtäkter? Är det inget som män ska bekymra sig över? 
    Jag tror att det är skadligt att fokusera på de grupper som är underrepresenterade i våldtäktsstatistiken. Denna grupp hjälper troligen gärna till att minska våldtäkter, men tappar troligen intresset om de attackeras av en massa pk-folk.

Nr1 är ju att straffskalan måste användas. Våldtäkt är riktigt allvarliga saker och bör därmed ge långa fängelsestraff. I de fall gärningsmannen ej är svensk medborgare måste denne såklart utvisas på livstid. Ska vi komma tillrätta med problemet måste vi visa att vi menar allvar.

Alla som kommer in i landet bör skriftligen skriva på att de tagit del av en del basala lagar som gäller i vårt land.

Hela befolkningen borde i samband med deklarationen tvingas klara ett enkelt test som säkerställer att alla förstår att våldtäkt är fullständigt oacceptabelt.

• Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-06-01 20:55:30 följande:
    Vilka grupper syftar du på?
    Någon tidigt i tråden nämnde de "taniga datanördarna". Feministernas största dröm är att dessa är överrepresenterade.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (stupido) skrev 2020-06-01 21:46:16 följande:
    Ja, du har större kunskapsluckor om detta än vad jag har. Ja.
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-01 08:22:24 följande:
    Att vara boxare är inte värre än att vara friidrottare, oavsett om man själv kanske är motståndare till våld så var han en erkänd sportprofil. Du menar att hans bakgrund (även våld utanför ringen) på något sätt skulle signalera att han skulle köpa sex flera decennier senare, så det borde S ha fattat...? Fram med spåkulan igen, den behöver putsas.

Förklara för mig som tydligen inte fattar, exakt vad har PR:s boxning, våldsamma förflutna och S-politiken med hans sexköp att göra??

Dåligt omdöme (för att vara mild) lät honom sparka sönder folk på Stockholms gator och torg. Dåligt omdöme tog honom till en lägenhetsbordell på Östermalm.

Folk har undrat varför han ens tillåts vara känd. Hur kunde en kriminell ligist bli mys-kändis i TV4-soffan? Sossarna och Mona personligen är en stor del av legitimering av honom som kändis och profil. Dåligt omdöme igen.

Frågor på ett mer allmänt plan som ställts i tråden.

Men så länge du tror att det handlar om spåkulor så kommer du att behöva fråga vidare om saken.
    Det är någonting mysko med den svenska glorifieringen av våldsverkare som "hittat sig själva". Det dåliga omdömet kommer alltid i kapp dem.

Nåde den gode medborgare som inte vill ge våldsverkaren en 347:e chans.

Nåde den som tycker att en stillsam person som rentav har något att säga kan få en plats i morgonsoffan.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 22:35:34 följande:
    Ja tydligen.. Men jag ser våldtäckt som dess mening i betydelsen. Ändra namnet på lagen till oaktsam istället! Det är min poäng. Ta bort ordet våldtäckt.. 
    Om nån skulel ha sex med en prostituerad och inte veta omständigheterna och hon säger: "Kom och ta mig, jag vill ha dig nu."
    Men sen får man veta att man vart dömd för "våldtäckt" efter det, även fast hon log och allt. Nej, det är inte rätt för mig. Ordet VÅLD TÄCKT. Låter som nån täcker över nån med våld och tvingar till sex.

Så byt gärna namn på lagen, det är allt. Lätt att blanda ihop och missförstånd kan hända.
    Man vill bredda begreppet. Det ser inte bra ut att nästan alla "klassiska" våldtäkter begås av en homogen minoritet. Breddar man begreppet kan man lura sig själv att "alla män" kan vara våldtäktsmän.

• Anonym (Pär)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-06-02 11:39:22 följande:
    Anledningen till att det kallas oaktsam våldtäkt är för att den han låg med var ett traffickingoffer och därmed tvingad av andra att ha sex med torskar. Hon sa inte nej till PR eller någon annan eftersom hon levde under hot, det brukar vara grundstenen i trafficking. Därför blir det inte våldtäkt utan oaktsam våldtäkt, han kanske inte förstod att hon blev tvingad, men det blev hon alltså, bara inte av PR själv.
    Det roliga är att denna lag drabbar en känd bad boy.

Nu måste vi män som inte våldtar säga åt Paolo att man inte får göra så här.
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-06-02 18:28:45 följande:
    Vad är det som är roligt med att det drabbar en känd short boy?

Nä nu har du missförstått, rättssystemet gör det. Men är du en av männen som tröstar honom på sociala medier så gör du helt rätt i att behålla den där koftan.
    Trösta honom? Give me a break. Jag hoppas han aldrig mer får vara med i tv4, men tror att han är det innan året är slut. De hycklarna slår ju alla rekord.

Det är jätteroligt. Många kvinnors favorit fast för sexköp, jag kan inte sluta skratta.
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-06-02 18:45:43 följande:
    Kollar du i hans flöde ser du vilka som främst har honom som favorit. Kvinnor med egenvärde gillar generellt inte uppblåsta kortbeningar som är militanta antifeminister. De ser en person som har fått kortslutning i kontakten mellan grandios och komplexfylld. Och italienare, jo tjena. Vilken otroligt löjlig och t.o.m halvfalsk gimmick. Paolo är och var en tönt i media och bland gemene man är det varken bildade eller begåvningsreserven som är hans stora publik - scrolla, kolla. Eller du tror det är en rysk trollfabrik som ylar "naaaww, gubben"?
    Haha, jag håller ju med dig. Därav så kul att just han åkte dit.

Kan dock vara så att hans flöde ändrats en smula sen han åkte fast.
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-06-02 19:22:00 följande:
    Ja, jag vet ju att du gör det, på punkten PRs osympatiska uppenbarelse. Men att du envist försöker klämma åt kvinnor och i synnerhet feminister, med referens till PR och någon påstådd beundran för denne, nä det blir bara konstigt när du försöker förena dessa två ogillande i ett. Och för protokollet, han är inte "bad", han är töntig.
    Ja, vi är överens om mycket.

Hur töntig du än tycker att han är så har han ganska god framgång med kvinnor, så nog finns det många som både gillar honom och gillar hans bad boy egenskaper. Att du inte tycker han är bad och dessutom ogillar honom hänger ju på sitt sätt ihop.
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-06-02 20:38:42 följande:
    Nej det hänger inte ihop, det är en alltför platt syn på kvinnor du har och bekräftar inte din tes.
    Klart jag inte har den förenklade syn på kvinnor som jag torgför här.

Det verkar som det finnas bad boys som tilltalar dig, stämmer det? Även om Paolo inte är en av dem?

Det finns definitivt en hel drös med kvinnor som gillade Paolo. Ingen tror väl att det är män som ville se honom träna i tv4 på mornarna?

• Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-06-02 21:38:07 följande:
    Där har du en väldigt förenklad syn på män! Det är väl "fett som gråter" som tilltalar dem! Något förenklat om en viss sort: *Vaknar, kollar insta o twitter om de är uppe samtidigt/före PR. Bränner iväg till gymmet innan jobb. Tanten tar ju ungarna. Snackar lite skit om feminister på jobbet. Gör "lagom mkt" där. Mer mun än öron. Gillar att överrösta, särskilt andra män de tycker är "lite svaga". Sedan lite familj men mest egenvård. Gonatt. Repeat*

Det finns många sorters män som tilltalar mig. Och "bad" kan vara ett utseende snarare än "kriminalitet som livsstil", om det nu ska vara något att ha. Även om det nu inte är något jag har som specifik preferens. Kvinnor/jag kan f.ö tilltalas av en hel del som många män betecknar som töntigt. Men detta är töntigt och inte tilltalande: Arrogant och självupptagen (ja ful i tillägg), slå mynt av gamla synder, tajt offerkofta och mkt antifeminism, raljant fast plump, aldrig kvick. Nej, bara nej, till alla "bad boys" av den sorten. Det finns några stycken. Det bor ofta en övervintrad mobbare i dem också.
    Håller med. Rakt av.

Ungefär som jag som man kan vilja ha en kvinna som ser lite ut som en bimbo, men såklart utan att vara det - för vem står ut med en sådan.

• Anonym (Pär)
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-03 23:05:16 följande:
    Jag tycker han ska få jobba på tv4. Han har bara köpt sex, det är allt.
    Men tv 4 är alldeles för PK. Så paolo förtjänar ett bättre jobb än tv4 enligt mig..
    Ungefär såhär:

">

Vem kollar ens på tv4? Inte jag iallafall. 
    Han har ju även varit våldsam, men det bekymrade ju inte tv4.

Jag tycker det vore trevligt om tv4 istället visade Anna Anka.
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-06-04 00:05:38 följande:
    Jag kollar på TV4. Tycker du att du är en finare sort för att du inte kollar på TV4?

Paolo Robertos program har jag däremot inte kollat på.

Nej, PR har blivit ansiktet för sexköpare nu, klart TV4 inte vill ha honom nu.
    Snart är han tillbaka, ingenting har i grunden ändrats. Han kommer fortfarande veta allt bäst.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp