Inlägg från: Anonym (Pär) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pär)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-30 08:20:05 följande:
    Det var inte välformulerat, det var Stalinistiskt möter 1800-talets moralism. Helt sjukt. Helt sjukt att ni skapar ett samhälle utan yttrandefrihet och demokrati, där varenda känd människa måste vara en GOD KRISTEN FÖREBILD. Jag kräks. Som att missionskyrkan på 1800-talet har tagit över Sverige/västvärlden.

Genom historien så har inte konstnärer, författare, uppfinnare osv varit världens mest moralistiska förebilder, och tacka F för det då det är deras TALANGER dom är kända för, inte inträdesprovet till Livets Ord!
    Nu drar du väldigt konstiga slutsatser.

Du får tro på Robert Lind i Kramfors om du vill så länge du inte skadar andra. Man kan absolut bygga sitt kändisskap på misshandel och sexköp. Paolo är ju fortfarande känd, så vad är ditt problem. Du får gärna like'a han inlägg på instagram. Jag tror att jag avstår.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-30 08:24:22 följande:
    Hahaha, du är ju otrolig. Diversity. Diversity är exakt vad du är emot när du ska rensa ut alla profiler som inte är EXAKT som du och dina vänner. Hur fan kan du kalla det du förespråkar för diversity?!!

Jackie Arklöv är en nazistisk mördare och han är inte känd för något annat. Paulo Roberto är en mediapersonlighet vilket han är känd för. Samt för träning och matlagning.
    Hur blir man en mediapersonlighet? Jo genom att man släpps fram i media. Jag tycker inte vare sig Arklöv eller Paolo kvalar in för att vara mediaprofiler. Jag skulle ibland vilja se smarta människor i tv som omväxling. Introverta o.s.v.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-30 08:35:44 följande:
    Tur att inte ni bestämde när Bill Gates åkte fast som 22-åring. www.gp.se/kultur/k%C3%A4ndisarna-som-har-beg%C3%A5tt-brott-1.4134257

Dragomir Mrsic är dömd för BANKRÅN.

Tommy Körberg är dömd två ggr för kokaininnehav och att ha kört rattfull. Att köra rattfull är ju ett av de värsta brotten, tänk hur många andra människors liv han riskerade.

Sanna Bråding har suttit i fängelse för narkotikabrott.

Mikael Persbrandt har blivit dömd för narkotikabrott och att ha hotat en annan man med kniv mot dennes hals. Han har själv erkänt att han stalkade och trakasserade sitt ex.

Cissi Wallin är som sagt dömd för grovt förtal, något hon fortsatt med under och efter domen. Osv.
    Ja, hur kan man se upp till skitstöveln Persbrandt. Helt obegripligt. En vän blev f.ö misshandlad av honom.
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-05-30 12:13:30 följande:
    Jag ser inte upp till honom, tvärtom. Men han kan sitt jobb. Att vara skådespelare är ett riktigt jobb, vem som helst klarar inte av det. Programledare däremot, nja. 

Jag tror inte nån ser upp till Persbrandt. Däremot kan en del gilla hans "bad boy"-utstrålning. Männen gillar tuffe Gunvald Larsson i Beckfilmerna (jag avskyr den figuren) och kvinnorna tycker han är sexig.

Hela kändiskulturen är konstig och det är inte de bästa människorna som blir mest kända.
    Håller med. Han är en skitstövel och jag ser ned på honom.

Det är intressant som du skriver att Paolo kunde sälja pasta trots att han var en välkänd våldsverkare. Förmodligen bad-boy-utstrålningen i kombo med att det är kvinnorna som sköter mycket av matinköpen. Funkade utmärkt. Men när han åkte dit för sexköp blev han plötsligt kvinnornas fiende nr1 och absolut ingen vill veta av hans pasta längre. Det är intressant hur det fungerar.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-30 16:56:52 följande:
    Ska vi generalisera så tror jag det är fler män än kvinnor som köpt hans produkter.
    Var och en kan naturligtvis tro vad denne vill, men det vore totalt osannolikt då det till stor del är kvinnan i ett förhållande som styr inköpen.
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-05-30 21:10:44 följande:
    Varför inte skapa en specifik tråd där du specifikt pissar på kvinnor? Det blir ju lite krystat att gå via den grandiose och kriminelle tönten i vartannat inlägg för att måtta mot dina favoritobjekt. Du kan liksom inte träffa både kvinnor, feminister och PR med samma spark. Det är män som är mest förlåtande mot PR om du ids kolla hans sociala medier, och det är produkter riktade till män som lagar mat, som Moa säger.
    Ja, när det gäller sexköpet är det såklart i princip bara män som är förlåtande. Det är såklart både tragiskt och självklart.

Jag tycker det är viktigt att påpeka är att en väg att minska mäns våld mot kvinnor är att sluta premiera våldsverkande bad boys. Istället för att håna incels borde kvinnor uppmana varandra att ta avstånd från kriminella i allmänhet och våldsverkare i synnerhet. Och nej, jag är ingen bitter incel. Har inte varit singel under detta århundrade.
  • Anonym (Pär)
    Anonym (Peter) skrev 2020-05-30 21:28:57 följande:
    Vad baserar du det på?
    Erfarenhet.
  • Anonym (Pär)
    Xenia skrev 2020-05-31 03:53:07 följande:
    Jag har inte köpt Paulos pasta. Men om  jag gjort det skulle det snarare vara för hans italienska ursprung. "Han är italienare, han vet hur riktig pasta ska smaka"

Hans kriminella förflutna var jag inte så insatt i, skulle nog tänkt "det var länge sen när han var ung och dum".
    Han dömdes för våldsamheter så sent som 2015. Det är ju bra att han växt upp sen dess.

Varför är vi så förlåtande gentemot misshandel? Vi vet att han agerat våldsamt både som ung och i sitt vuxna liv. I din bok så väger "ett italienskt ursprung" tyngre än bakgrund som våldsverkare. Däremot väger sexköp tyngre än "italienskt ursprung". Kan du förklara varför du tänker så?
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-05-31 07:58:54 följande:
    Var du fick incel ifrån i någon koppling till dig själv har jag ingen aning om, jag känner mig helt oskyldig till att fundera över din förhållandestatus. Men att du gör en rak koppling från det du skriver till hur kvinnor får skylla sig själv när våldsverkarna kommer, vare sig de är kåkfarare eller har kappa och tyskerhjälm, blev då tydligt i alla fall. Du kanske ska ta dig en ordentlig funderare på hur könsbundet det är att surra som bin runt honung vad beträffar bad boys och vilka som har varit de råaste incelmobbarna. Om du nu vill bygga några teser som håller om bad boys' entourage. Du har nog inte heller så stor insyn i vilka på ytan stillsamma och vanliga män som slår kvinnor och barn i hemmet. Det vanliga är svartsjuka och kontroll, även missbruk, oavsett om de är bad boys eller inte i andra sammanhang.

Som en parentes men ändå on topic: De flesta kvinnor tippar jag tänker "Oj, short boy" och inte "Wow, bad boy" när PR syns. Så var det redan när Stockholmsnatt visades i skolan.
    Nu drar du jättekonstiga slutsatser. Jag vet vad jag tycker. Jag tycker våldsverkare ska sitta i fängelse tills de lärt sig veta hut. Så länge de belönas kommer eländet att fortsätta. De som är våldsamma personer tar självfallet med sig det beteendet innanför hemmets väggar.

Sen har du rätt i att det är svårt för både dig och mig att vilka som gör vad bakom persiennerna. Det vi kan veta säkert är ju att den som lever ensam inte kan misshandla den som hen lever med.

Du vill ju väldigt gärna att det ska vara "stillsamma vanliga män" som står för misshandel i relationer. Men för det första. Om man misshandlar sin livskamrat så är man faktiskt varken vanlig eller stillsam, det säger ju sig självt. Detta som du skriver bevisar ju det jag skrivit hela tiden. Feministerna har av nån outgrundlig anledning en intention att skydda "bad boys".
  • Anonym (Pär)
    pyssel skrev 2020-05-31 08:32:43 följande:
    Jag har arbetat med våldsverkare och utsatta, det var alltså det jag baserade mina uttalanden på. Dvs vad utomstående tror är "vanliga och stillsamma"- lika ofta som de är "högljudda och ovanliga" i sina yttre liv. Nej, det korrelerar inte med självklarhet - alltså synligt våld mot andra män och våld mot kvinnor och barn i hemmet. Det finns en hel del könsroller här hos män som slagit på, och ömsesidigt slagits mot, andra män som aldrig skulle slå en kvinna. Så att våldet flyttar in i hemmet - inte med den automatik du tror.

Nu när du förstår sammanhanget du inte förstod innan, berätta hur jag har en intention att skydda bad boys?
    Men jösses. Du skriver ju själv att våldsamma personer (utåt) inte slår sin kvinna. Att könsroller hindrar detta. Ett tips är att googla lite på den där "the mauler". Sen har nu nu Paolo som är misstänkt för oaktsam våldtäkt. Sen kan du kolla vad det står om Örjan Ramberg på wikipedia.

Bara att du väljer att fokusera på något så dumt som att vålddsamma personer skulle vara underrepresenterade som kvinnomisshandlare - visar ju att du inte har nåt emot att skydda bad boys. Samtidigt går du igång som satan på att vanliga stillsamma män skulle misshandla sin livskamrat. Klart att det existerar. Klart att om man jobbar med kvinnomisshandel så kommer man stöta på många sådana fall. De flesta vill ju ge sken av att vara vanliga och stillsamma, även de som slåss och misshandlar andra män försöker ju ge ettstillsamt intryck till vardags.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp