Paolo Roberto arresterad för sexköp
Smileys blir frågetecken här när jag postat. Såg det nu. Fel på sidan
Smileys blir frågetecken här när jag postat. Såg det nu. Fel på sidan
"Paolo-en-gång-Roberto" har förstås många kompisar.
Simpel torsk. En gång, nä du kan ju inte hålla dig från att skryta att du är en vanlig flergångstorsk med usel kvinnosyn och helt blasé inför att utnyttja någon.
Då åker man till Danmark. Där det är lagligt.
Man är inte så korkad att man köper sex i Sverige där det är olagligt, polisen lägger resurser på det och det är så socialt stigmatiserat som det är. Och är man så korkad får man fan skylla sig själv.
Än så länge ser lagarna ut som de gör. Det får man anpassa sig efter.
Man blir inte "arresterad" i Sverige.
Alltså, det är nog ganska vanligt att de stackars tjejerna som fallit offer för trafficking utsätts för diverse hot mot både sig själva och sina familjer, och dessutom blir misshandlade om de gör fel, det är ju ett sätt att kontrollera dem. De som bedriver trafficking vill ju inte att "deras" tjejer ska kunna springa runt fritt och berätta för folk om vad som försiggår. De vill ju att de ska ta emot så många kunder som möjligt så de får in så mycket pengar som möjligt. Det är ju inte så att de som bedriver trafficking har något som helst intresse i att tjejerna ska må bra, de vill bara ha pengar.
Var människor verkligen såhär känsliga år 1998 med innan internet och alla tangentbords krigare kom eller? Varför kan media inte intervjua sex arbetaren istället och se vad hon tycker? Om hon nu skulle haft ok förhållanden. Vem här vet med säkerhet att det handlar om trafficking? Kan ni länka hennes profil och bild?
Detta är iallafall inte våldtäkt eller nått sånt. Han köpte sex. Jag håller inte alls med dom som skriver "VÅLDTÄKT!". Överdrivet detta i det stora hela! Han köpte sex. Ok, det får stå för honom!
Nu länkar jag inte detta klipp just om det Paolo gjorde.. Men många kommentarer här är otroligt överdrivna! Har folk blivit känsligare sen internet kom tro?
Kolla detta korta klipp: