Inlägg från: Anonym (nej, val är val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nej, val är val)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Smileys blir frågetecken här när jag postat. Såg det nu. Fel på sidan

pyssel skrev 2020-05-16 07:04:19 följande:

"Paolo-en-gång-Roberto" har förstås många kompisar.

Simpel torsk. En gång, nä du kan ju inte hålla dig från att skryta att du är en vanlig flergångstorsk med usel kvinnosyn och helt blasé inför att utnyttja någon.

Jag har aldrig träffat honom. Bara sett honom på tv. Så ingenting jag skriver här har med honom att göra. Och jag utnyttjar ingen tjej nej.
    Anonym (stupido) skrev 2020-05-16 08:33:00 följande:

Då åker man till Danmark. Där det är lagligt.

Man är inte så korkad att man köper sex i Sverige där det är olagligt, polisen lägger resurser på det och det är så socialt stigmatiserat som det är. Och är man så korkad får man fan skylla sig själv.

Än så länge ser lagarna ut som de gör. Det får man anpassa sig efter.

Jag är allmänt trött på kalla Sverige ändå så. Danmark hade inte varit fel att bo i!

Det är detta jag ifrågasätter. Varför ska man anpassa sig över en lag när man själv är värd t.ex extra tjänster vissa thai massage ställen erbjuder? Nej, lagen får anpassa sig efter mig där istället. Det är jag värd! Men om det nu lyckas hindra trafficking på riktigt.. Genom att det är olagligt för killar, då får lagen stå kvar gärna, men jag tänker bryta mot den när jag känner för det sålänge ingen tjej blir utnyttjad eller kommer till skada dvs.

Exempel thai ställe och där dom erbjuder för att dom blir attraherade av en. Dom ställena lyser upp kalla distanta och feministiska Sverige.
    Tukt skrev 2020-05-16 09:21:32 följande:

Man blir inte "arresterad" i Sverige.

Vad skulle hända om en polis kom på någon ha sex på thai massage eller med en prostituerad nånstans i Sverige? Mest nyfiken. Vilka straff ger dom? Enbart för killarna då. Lagligt för tjejerna så.
    persikofjaril skrev 2020-05-16 13:36:05 följande:

Alltså, det är nog ganska vanligt att de stackars tjejerna som fallit offer för trafficking utsätts för diverse hot mot både sig själva och sina familjer, och dessutom blir misshandlade om de gör fel, det är ju ett sätt att kontrollera dem. De som bedriver trafficking vill ju inte att "deras" tjejer ska kunna springa runt fritt och berätta för folk om vad som försiggår. De vill ju att de ska ta emot så många kunder som möjligt så de får in så mycket pengar som möjligt. Det är ju inte så att de som bedriver trafficking har något som helst intresse i att tjejerna ska må bra, de vill bara ha pengar.

Ja det är så hemskt. Helvete.

Världen hade varit så mycket finare om det inte existerade! Stackars tjejer/kvinnor. Där skäms man lite över att man är av samma kön som dom, men samtidigt vill jag försöka krossa dom såklart och deras idioti så. Lägre saker är svårt att hitta så..

Var människor verkligen såhär känsliga år 1998 med innan internet och alla tangentbords krigare kom eller? Varför kan media inte intervjua sex arbetaren istället och se vad hon tycker? Om hon nu skulle haft ok förhållanden. Vem här vet med säkerhet att det handlar om trafficking? Kan ni länka hennes profil och bild?

Detta är iallafall inte våldtäkt eller nått sånt. Han köpte sex. Jag håller inte alls med dom som skriver "VÅLDTÄKT!". Överdrivet detta i det stora hela! Han köpte sex. Ok, det får stå för honom!

Nu länkar jag inte detta klipp just om det Paolo gjorde.. Men många kommentarer här är otroligt överdrivna! Har folk blivit känsligare sen internet kom tro?

Kolla detta korta klipp:

Anonym (Moa) skrev 2020-05-18 18:07:29 följande:
    Oaktsam våldtäkt är det som det skulle kunna vara fråga om.

Jag tycker så verkar vara fallet, men att bevisa det blir nog svårare.

https://www.aklagare.se/om-brottsligheten/olika-brottstyper/sexualbrott/
    Jag håller fortfarande inte med.. Ta bort ordet våldtäckt. I dess orginella betydelse hör man på namnet att det används våld för att nån ska få sex eller våld emot någons vilja för sex. "Oaktsam våldtäckt" kan ni byta ut mot ordet: Otänksam.

Hon sa kanske att han skulle ta henne och välkommna med öppna ben. Sen om nu hon är tvingad är det sorgligt, men hon kanske kan springa ut till polisen eller byta yrke ändå. Jag vet inte hennes situation nu dock, men våldtäckt är det inte. Jag fick också meddelande av någon som missförstått detta, och skrev att Paolo Roberto våldtagit någon. Denne hade hört fel, eller uppfattat fel, så rykten kan spridas fel med!
    Byt ut orden oaktsam våldtäckt emot enbart oaktsam, eller otänksam. Om nån har sex med en tjej och inte vet att hon blir tvingad har denne ej våldtagit någon! Det är dom som förtrycker kvinnans fria val som våldtar hennes frihet då. Inte den som har sex och som är ovetandes.

Jag hade gärna hört hennes historia då jag inte litar på allt som skrivs om andra såhär.
    Jag tycker fortfarande prostitution självklart ska vara lagligt om ingen tvingas och det är dennes val. Självklart! Om dom har bra jobb förhållanden så.
    Sverige borde ta efter danmark och tyskland mera tycker jag.
    nénuphar skrev 2020-05-16 19:58:56 följande:
    Tycker du inte att det finns ett visst mått förnedring i det där?
    Nej, så jag känner... Upp till andra att avgöra, men sverige är inte det varmaste landet direkt så, och radikal feminism hjälper inte till där heller.
    Och sen verkar danmark mer avslappnat än här med så..

Mest trött på den radikala feminismen i detta land ärligt talat.
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-23 14:06:51 följande:
    Poliser är inte direkt raketforskare. Det finns inga belägg för trafficking i detta fall och verkligheten är inte så ensidig som Feminister gör gällande. Det handlar om prostituerade som redan VAR prostituerade i hemlandet och FRIVILLIGT åkt till Sverige för att tjäna mer här. De inleder FRIVILLIGT samarbete med svenska kriminella på de här bordellerna. Dom är liksom inte random tjejer som shoppat mjölk i Moldavien, kidnappats och sen tvingas sälja sex i Sverige.
    Jag tror du kan ha rätt ärligt talat. Det kan vara deras VAL. Jag behöver bevis för detta med trafficking helt klart. På bilden såg hon frisk ut tyckte jag iallafall. Och om hon berättat allt kanske det inte vart lika hemskt som svgenska media som bara visar ena sidan...
    Jag tror faktiskt också att dom har sex frivilligt. Jag hoppas iallafall det. =)

Om det inte finns belägg så tror jag som du skrev. Och då var han mest otrogen bara Paolo. Var såklart inte våldtäkt som vissa radikal feminister skrek ut. Inte en chans. Var otrohet i princip. 
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp