• pyssel

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Pär) skrev 2020-05-24 20:14:49 följande:

Tänk hur rik världen kunnat vara om vettiga personer fått chansen istället för menlösa fån som Paolo och Timell.

När media ska hylla våldsverkare, våldtääktsmän eller andra kriminella så borde alla göra som jag och byta kanal. Då skulle deras kändisskap förpassas dit det hör hemma. I 1900-talets soptunna.

Så jävla fattigt samhälle som bara kan lyfta fram idioter.

Det är ju inte precis feministernas favoriter du lyfter fram, ens före Metoo. Även om lismande Tv4 aldrig har stått för några andra ideal än rakt av kommersiella, inklusive deras mediefeminister. På SVT släppte de ju också in MT, men då visste väl ingen om vare sig mobbningen, bögskämten eller kvinnosynen andra vittnat om senare. Men tror knappast det dök upp efter 30. Fick rysningar av den slemmige Martin redan på Bullen-tiden, och då hade jag inte ens en så finkalibrerad radar som nu.

Så vad anser du om Bards klappande på PR och att hans feministhat parat med pro-torskande utspel fått ny glöd? Gott att han sitter i Tv4 och gör barnprogram på bästa sändningstid och kan luta sig på yttrandefrihet, istället för värderingar de säger sig stå för? Ogillar du honom också eller väger hans feministhat över till hans fördel?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-30 13:54:07 följande:

Håller med. Han är en skitstövel och jag ser ned på honom.

Det är intressant som du skriver att Paolo kunde sälja pasta trots att han var en välkänd våldsverkare. Förmodligen bad-boy-utstrålningen i kombo med att det är kvinnorna som sköter mycket av matinköpen. Funkade utmärkt. Men när han åkte dit för sexköp blev han plötsligt kvinnornas fiende nr1 och absolut ingen vill veta av hans pasta längre. Det är intressant hur det fungerar.

Varför inte skapa en specifik tråd där du specifikt pissar på kvinnor? Det blir ju lite krystat att gå via den grandiose och kriminelle tönten i vartannat inlägg för att måtta mot dina favoritobjekt. Du kan liksom inte träffa både kvinnor, feminister och PR med samma spark. Det är män som är mest förlåtande mot PR om du ids kolla hans sociala medier, och det är produkter riktade till män som lagar mat, som Moa säger.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 00:01:24 följande:

Ja, när det gäller sexköpet är det såklart i princip bara män som är förlåtande. Det är såklart både tragiskt och självklart.

Jag tycker det är viktigt att påpeka är att en väg att minska mäns våld mot kvinnor är att sluta premiera våldsverkande bad boys. Istället för att håna incels borde kvinnor uppmana varandra att ta avstånd från kriminella i allmänhet och våldsverkare i synnerhet. Och nej, jag är ingen bitter incel. Har inte varit singel under detta århundrade.

Var du fick incel ifrån i någon koppling till dig själv har jag ingen aning om, jag känner mig helt oskyldig till att fundera över din förhållandestatus. Men att du gör en rak koppling från det du skriver till hur kvinnor får skylla sig själv när våldsverkarna kommer, vare sig de är kåkfarare eller har kappa och tyskerhjälm, blev då tydligt i alla fall. Du kanske ska ta dig en ordentlig funderare på hur könsbundet det är att surra som bin runt honung vad beträffar bad boys och vilka som har varit de råaste incelmobbarna. Om du nu vill bygga några teser som håller om bad boys' entourage. Du har nog inte heller så stor insyn i vilka på ytan stillsamma och vanliga män som slår kvinnor och barn i hemmet. Det vanliga är svartsjuka och kontroll, även missbruk, oavsett om de är bad boys eller inte i andra sammanhang.

Som en parentes men ändå on topic: De flesta kvinnor tippar jag tänker "Oj, short boy" och inte "Wow, bad boy" när PR syns. Så var det redan när Stockholmsnatt visades i skolan.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 08:23:59 följande:

Nu drar du jättekonstiga slutsatser. Jag vet vad jag tycker. Jag tycker våldsverkare ska sitta i fängelse tills de lärt sig veta hut. Så länge de belönas kommer eländet att fortsätta. De som är våldsamma personer tar självfallet med sig det beteendet innanför hemmets väggar.

Sen har du rätt i att det är svårt för både dig och mig att vilka som gör vad bakom persiennerna. Det vi kan veta säkert är ju att den som lever ensam inte kan misshandla den som hen lever med.

Du vill ju väldigt gärna att det ska vara "stillsamma vanliga män" som står för misshandel i relationer. Men för det första. Om man misshandlar sin livskamrat så är man faktiskt varken vanlig eller stillsam, det säger ju sig självt. Detta som du skriver bevisar ju det jag skrivit hela tiden. Feministerna har av nån outgrundlig anledning en intention att skydda "bad boys".

Jag har arbetat med våldsverkare och utsatta, det var alltså det jag baserade mina uttalanden på. Dvs vad utomstående tror är "vanliga och stillsamma"- lika ofta som de är "högljudda och ovanliga" i sina yttre liv. Nej, det korrelerar inte med självklarhet - alltså synligt våld mot andra män och våld mot kvinnor och barn i hemmet. Det finns en hel del könsroller här hos män som slagit på, och ömsesidigt slagits mot, andra män som aldrig skulle slå en kvinna. Så att våldet flyttar in i hemmet - inte med den automatik du tror.

Nu när du förstår sammanhanget du inte förstod innan, berätta hur jag har en intention att skydda bad boys?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-31 08:51:01 följande:

Men jösses. Du skriver ju själv att våldsamma personer (utåt) inte slår sin kvinna. Att könsroller hindrar detta. Ett tips är att googla lite på den där "the mauler". Sen har nu nu Paolo som är misstänkt för oaktsam våldtäkt. Sen kan du kolla vad det står om Örjan Ramberg på wikipedia.

Bara att du väljer att fokusera på något så dumt som att vålddsamma personer skulle vara underrepresenterade som kvinnomisshandlare - visar ju att du inte har nåt emot att skydda bad boys. Samtidigt går du igång som satan på att vanliga stillsamma män skulle misshandla sin livskamrat. Klart att det existerar. Klart att om man jobbar med kvinnomisshandel så kommer man stöta på många sådana fall. De flesta vill ju ge sken av att vara vanliga och stillsamma, även de som slåss och misshandlar andra män försöker ju ge ettstillsamt intryck till vardags.

Nej jag skrev att det direkta sambandet du drar inte går att dra på det viset du gör. Och nej det är inte min erfarenhet att män som slår eller slåss med andra män inte gillar att visa sin dominans mot andra män i andra sammanhang också, men det är visst din att de gillar att visa sig stillsamma.

Du har en rätt ful debatteknik som direkt påstår felaktigheter om vad jag skrivit när jag kommenterade på vad Du påstått om vilja som självklart slår hemma också. Kom tillbaka när du kan föra en ärlig debatt om det som står och när du är påläst om vilka drivkrafter som finns bakom att slå kvinnor och barn i hemmet.

Jag har full koll på kända slagskämpar som slår hemma men vänder mig emot att du försöker klistra på mig att de inte skulle göra det. Det jag skrev var att det finns en blandning av män som slår hemma och att det inte finns absoluta samband mellan nävar på stan och nävar hemma, möjligen pga könsroller om våld, möjligen pga av att drivkrafterna att slåss på stan skiljer sig från de att slå sin partner. Mammor som slår sina barn, och i förekommande fall sin partner, är knappast mer kända för att slåss och bråka på stan och på jobbet än andra. Det är ofta andra krafter i görningen när man slår sin familj än ett för allmänheten känt våldskapital.

Förklara du var jag har något till övers för kända våldsverkare, som jag fullkomligt avskyr, och ännu mer när de står på någon jävla plattform tilldelad av media och allmänheten som "vänder blad" eller minimerar våldets skadeverkningar.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 17:12:35 följande:

Det roliga är att denna lag drabbar en känd bad boy.

Nu måste vi män som inte våldtar säga åt Paolo att man inte får göra så här.

Vad är det som är roligt med att det drabbar en känd short boy?

Nä nu har du missförstått, rättssystemet gör det. Men är du en av männen som tröstar honom på sociala medier så gör du helt rätt i att behålla den där koftan.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 18:33:45 följande:

Trösta honom? Give me a break. Jag hoppas han aldrig mer får vara med i tv4, men tror att han är det innan året är slut. De hycklarna slår ju alla rekord.

Det är jätteroligt. Många kvinnors favorit fast för sexköp, jag kan inte sluta skratta.

Kollar du i hans flöde ser du vilka som främst har honom som favorit. Kvinnor med egenvärde gillar generellt inte uppblåsta kortbeningar som är militanta antifeminister. De ser en person som har fått kortslutning i kontakten mellan grandios och komplexfylld. Och italienare, jo tjena. Vilken otroligt löjlig och t.o.m halvfalsk gimmick. Paolo är och var en tönt i media och bland gemene man är det varken bildade eller begåvningsreserven som är hans stora publik - scrolla, kolla. Eller du tror det är en rysk trollfabrik som ylar "naaaww, gubben"?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 19:13:11 följande:

Haha, jag håller ju med dig. Därav så kul att just han åkte dit.

Kan dock vara så att hans flöde ändrats en smula sen han åkte fast.

Ja, jag vet ju att du gör det, på punkten PRs osympatiska uppenbarelse. Men att du envist försöker klämma åt kvinnor och i synnerhet feminister, med referens till PR och någon påstådd beundran för denne, nä det blir bara konstigt när du försöker förena dessa två ogillande i ett. Och för protokollet, han är inte "bad", han är töntig.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-06-01 23:33:11 följande:

.

Varför inte bara kalla det oaktsam?

Oaktsam vadå?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-06-02 19:41:30 följande:

Ja, vi är överens om mycket.

Hur töntig du än tycker att han är så har han ganska god framgång med kvinnor, så nog finns det många som både gillar honom och gillar hans bad boy egenskaper. Att du inte tycker han är bad och dessutom ogillar honom hänger ju på sitt sätt ihop.

Nej det hänger inte ihop, det är en alltför platt syn på kvinnor du har och bekräftar inte din tes.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp