• pyssel

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 16:40:20 följande:

Vad skulle hända om en polis kom på någon ha sex på thai massage eller med en prostituerad nånstans i Sverige? Mest nyfiken. Vilka straff ger dom? Enbart för killarna då. Lagligt för tjejerna så.

Böter till ett år. Troligast böter. Så länge det inte är fler brott inblandade.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel

Så ör Bard igång också. Missar aldrig att försöka få till en bitter och billig poäng mot feminism. Han hade så mkt info att han visste att offret var från Moldavien också.

#inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2020-05-17 10:14:02 följande:

Är det inte till och med så att han erkänt våldtäkt av normalgraden? Har han inte sagt att han förstod att hon inte ville? I så fall inget samtycke = våldtäkt och han vet om det = inte oaktsam våldtäkt.

Ja det har du helt rätt i.

Det kanske börjar gå upp ett och annat för P nu, för tummen upp-bilden och tillhörande floskler om att "jobba med mina demoner" plockades ner på kvällen, alla tusentals likes till trots. Att det var fel på PR visste jag, men det är lite av en kalldusch att det är fel på folk i så stor utsträckning.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Hmmmmm) skrev 2020-05-17 10:14:02 följande:

Är det inte till och med så att han erkänt våldtäkt av normalgraden? Har han inte sagt att han förstod att hon inte ville? I så fall inget samtycke = våldtäkt och han vet om det = inte oaktsam våldtäkt.

Oaktsam, enligt experter, vad jag läser nu.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 20:22:07 följande:

Vet inte. Har aldrig sett nån feminist kritisera att våldsamme Paolo får så mycket utrymme i media. Men jag förstår att feministerna inte har tid att kritisera allt som är fel.

Tycker bara det är konstigt när en käns våldverkare plötsligt blir av med alla uppdrag, för ett brott som inte direkt överskrider tidigare brott i allvarlighet.

Jag känner då ingen feminist som gillat Paolo nånsin. Han brukar ju dessutom debattera MOT både feminister och ondgöra sig över feminismen som rörelse. Som Bard, fast med rejält decimerat förstånd. Fascinerad av hans våldskapital och tidigare synder, nej. Det tror jag inte jag är ensam om att sky som pesten. Men du får ju fråga resten av feministerna här.

Tror knappast att han hade haft sina uppdrag kvar om han hade skallat någon i torsdags istället - om det läckt ut - Tror du?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Tecum skrev 2020-05-17 22:25:15 följande:

Det tror faktiskt jag! Toleransen för våldsbrott är väldigt mycket större än för sexbrott plus att han kunnat hävda självförsvar. Möjligen hade han tvingats ta timeout men han hade garanterat inte blivit sparkad från något alls förrän efter en eventuell rättegång där han befunnits skyldig. Lex Persbrandt igen, känd våldsman som ändå får alla stora roller han vill ha.

Du kan tyvärr ha rätt. Dock tror jag de som minst av allt vill se dessa våldsverkare behålla sina värv är feministerna.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:24:37 följande:

Senast han dömdes för våldshandling var 2015, vilket inte hindrade hans karriär efter det.

Undrar hur länge det dröjer innan han sitter hos Tilde och Jenny och kuckelurar igen?

Vad blev han dömd för? Blev det inte ens uppmärksammat? För jävligt, frågar du mig. Men så har jag ju alltid avskytt Roberto, Persbrandt, Ramberg m.fl.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:22:22 följande:

Vänta nu. Jag har inte sett någon alls som bagatelliserar PR's sexköp. Tvärtom. Om PR dessutom blir åtalad för trafficking, så inte mig emot. Det torde vara ett värre brott än sexköp, eller vad säger du?

Jo, jag tycker att människohandel är ett grovt brott. Om jag avgör vad jag tycker så avgör du vad du tycker, ok?

Ja, jag skrev att sexköp inte överskrider misshandel. Vad han gjorde  nu vet vi nog inte förrän dom fallit. Grovt brott? Troligen. Misshandel är också ett grovt brott.

Du kanske kan förklara varför våldsverkare ska få tv-tid och kändisskap, är inte det sinnessjukt?

Ja, jag förstår inte varför feminister glatt köpt våldsverkarens pasta i åratal.  Är det inte bättre att vi tar avstånd från sådant pack.

Är du överaskad över att han åkte dit för detta? Jag är det inte.

Ta en titt i hans twitterflöde. Det är nästan jämnt skägg. Tröst och pepp från en massa män av alla de sorter, Bard, inte minst, undrar vad 4an tycker om det. Alldeles för lite antagligen. Men tyvärr är mäns stöd till PR inte oväntat. Inte heller så förvånande, men provocerande, är värmen från ett antal hönshjärnor till kvinnor som f.ö verkar allt annat än feministiska.

Ja, jag hoppas att de som inte tagit avstånd gör det nu. Har aldrig köpt någon av hans sketna såser, träningshelger eller annat BS. Är konsekvent när det gäller.

Ja, du har helt rätt i att det är sinnessjukt att våldsverkare inte fryses bort som en vårta från etern och butikerna.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-18 18:32:26 följande:

Tror du han blev "kungen av kungsan" utan att slå någon? Gapskratt

Nu var det ju inte han som var "Kungen". Gapskratt. Men en misshandlare likaväl i någon ännu värres entourage.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp