Inlägg från: Anonym (Nothing is true everyting is permitted) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nothing is true everyting is permitted)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 12:50:08 följande:

Tror du att det normala är den lyckliga horan? Hur många procent av de som prostituerar sig tror du är en lycklig hora?

Tror du att torskar känner igen en lycklig hora eller en som prostituerar sig av annan anledning?

Du har rätt i att som det ser ut nu så är det nog svårt att se skillnaden. Det är just därför man bör legalisera det för att få mer kontroll på det. Hur många procent det är vet jag inte. Men det heter ju att man ska ha rätt att få bestämma över sin egen kropp. Så att sälja sex borde ju innefatta det.
    Ignoramus skrev 2020-07-01 13:33:18 följande:

På vilket sätt tror du legalisering skulle hjälpa? Det skulle väl om något normalisera det; att pojkar kommer växa upp i tron att det är något helt normalt att köpa någon annans kropp.

Jo men det är ju så att om man ska prata om marknadsvärde när det gäller sex. Så är det.så att tjejer är mer eftertraktade när det gäller sex. Varför tror du till exempel att arabiska män är beredda att betala 40 kameler för att en man ska gifta sig med deras dotter?
    Ignoramus skrev 2020-07-01 15:46:03 följande:

Eller så är det något som är extremt skevt med kvinnosynen man ens tänker tanken på att köpa (eller sälja) någon annans kropp. Det har inte med marknadsvärde att göra; tvärtom. Att inte kunna se människovärdet.

Din tanke är god i grunden. Men tror att många tjejer ser det som lättförtjänta pengar att att suga av en kille i 10-15 minuter för 500 kr. Mot att städa för 125 kr i timmen.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 18:57:33 följande:
    Vill du tillbaka till ett sådant samhälle? För sådär var det ju i Sverige förut också.
    Nej det vill jag inte. Även om jag finner traditionella kvinnor mer attraktiva. Det jag tycker är synd däremot är att många kvinnor fortfarande ratar män som är under dem själva i status. Men det gynnar väl dem själva, och det är väl så att alla i slutändan gör det som gynnar dem själva i första hand. 
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 19:05:06 följande:
    Om det vore så skulle väl var och varannan kvinna prostituera sig.

Jag är kvinna och jag skulle aldrig prostituera mig frivilligt.
    Nej men det finns ju även andra värden än pengar att ta hänsyn till.
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-07-01 23:09:25 följande:
    Vad är problemet med att kvinnor själva väljer partner? Män har ju gjort det i alla tider, varför är det synd att kvinnor gör det också? Varför skulle kvinnor välja någon de inte finner attraktiv? Vilket jäkla trams! I smell an incell...
    Problemet är att många fler män blir utan och söker sig till prostituerade istället, importerar en thaitjej som vill ha ett bättre liv. Eller blir incels och tar ut sin ilska på samhället, polariseringen mellan könen ökar. Men missförstå mig rätt, jag tycker varje individ ska ha ett fritt val. Jag säger nu bara vad konsekvenserna blir, och för att täcka upp för de konsekvenserna så skulle legalisering av prosititution vara en bra lösning.  

">

Anonym (Little piggie) skrev 2020-07-02 11:09:43 följande:

Det du beskriver är inte en konsekvens av kvinnors val utan det är en direkt konsekvens av dessa mäns dåliga kvinnosyn och ovilja att förändra och anpassa sig till ett samhälle där kvinnor och män är jämlika.

Att legalisera prostitution är inte ett rimligt sätt att kompensera för den lilla del makt män förlorat till kvinnor. Helt horribelt att du ens tänker den tanken! Du har en fruktansvärd människosyn.

Vi köper och säljer hela tiden för att få det vi vill. Jo om till och med kvinnliga dejtingcoacher klagar på att kvinnor har för höga krav så är det något som är konstigt. Åker en incel till Thailand kan han få en fru på en vecka pga att han har ett högt värde i hennes ögon. Men här ska uncels hålla på med oändlig självförbättring för att ha en minsta chans.
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-07-02 17:44:12 följande:
    Ja självklart. Varför frågar du?
    Att det finns en incentive.
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-07-02 11:09:43 följande:
    Det du beskriver är inte en konsekvens av kvinnors val utan det är en direkt konsekvens av dessa mäns dåliga kvinnosyn och ovilja att förändra och anpassa sig till ett samhälle där kvinnor och män är jämlika.

Att legalisera prostitution är inte ett rimligt sätt att kompensera för den lilla del makt män förlorat till kvinnor. Helt horribelt att du ens tänker den tanken! Du har en fruktansvärd människosyn.
    Det är ju det att det finns en incentive.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-04 08:53:07 följande:
    Vad menar du med traditionella kvinnor?
    Kvinnor som lever kvar mer i de traditionella könsrollerna.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-04 09:01:01 följande:

Vi har numera ett fritt samhälle där även kvinnor får välja partner och inte måste bli bortgifta.
    Konsekvensen har blivit att inte alla män får en kvinna.

(Helt ärligt, så får inte alla kvinnor en man heller)
    Dessa män börjar bete sig som arslen för att de inte kan få en kvinna på fria grunder.

Din lösning på det problemet är att staten ska tillåta bordeller där dessa arslen till män ska kunna köpa sig kvinnor som inte vill vara med dessa arslen?

Tror inte att du har provat på att leva som en man.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-04 09:04:29 följande:
    I Thailand råder en väldigt dålig kvinnosyn. De är dessutom väldigt fattiga. Kvinnorna drömmer om ett bättre liv och att få vara friare. De är berädda att tom gifta sig med en mindre trevig man för att komma till ett mer fritt land och förhoppningsvis få ett bättre liv.

Jag hoppas hela världen kommer gå mot att kvinnor har ett högre värde, inte tvärtom.
    Men även thailändska män har ju betydligt sämre lön än vad svenska män har. Men är nog få svenska kvinnor som kan tänka sig att importera en thailändsk man.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-04 09:05:27 följande:
    Ja, det är såklart lika illa. Vem säger att det är rätt?
    Rätt och rätt. Men det verkar ju finnas ett incentive.
    Anonym (12345) skrev 2020-07-04 13:36:56 följande:

Det blir fel att betala för sex när det står så i lagen.
    Men det är lite märkligt att det tillåts att sälja något som är reglerat att ingen får köpa.

Sedan kan man ju diskutera, hur mycket ska man straffa en människa och paolo i detta fallet.

När anses det att han fått sitt straff och kan gå vidare i livet?

Att något står i lagen säger ju inte så mycket. Det var olagligt att dricka alkohol för ett antal år sen.
    Ignoramus skrev 2020-07-04 15:24:35 följande:

Det blir även fel att köpa samtycke. Att tycka att sex är en handelsvara. Det är, eller borde vara, mer av en moralfråga än en lagfråga.

Om du fick en miljard för att sära på benen i 10 minuter. Skulle du säga nej?
    Anonym (12345) skrev 2020-07-04 20:09:05 följande:
    Men sätter man en lag för att köpa en vara så borde det väl gälla åt båda hållen, varför tillåtas att sälja någon som ingen får köpa?
    Aha läste din fråga lite slarvigt. Precis! Det är ju det som är så snedvridet. Ett argument är att om ingen köper sex så kommer ingen vilja sälja det heller. Men prostitution har ju funnits i alla tider. Så det går aldrig att få stopp på helt.
    Anonym (Little piggie) skrev 2020-07-04 20:26:34 följande:
    Va? Vad menar du med att det skulle finnas ett incitament? (Ja det finns ett svenskt ord för det).
    Ja att det ändå lönar sig så pass mycket att sälja sex att många väljer att göra det.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp