Inlägg från: Anonym (Nothing is true everyting is permitted) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nothing is true everyting is permitted)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Ignoramus skrev 2020-06-30 13:20:39 följande:

Ja, om det hade funnits en efterfrågan tror jag att det åtminstone hade känts mycket säkrare.

Ok ja det är möjligt att det finns heterosexuella män som kan tänka sig att sälja sig till andra män med, och det är helt ok för mig då jag som sagt inte är emot prostitution. Att jag själv inte vill sälja mig till andra män säger inte så mycket. Jag skulle inte ta betalt för att någon ska bajsa på mig heller. Men vill någon sälja den tjänsten till någon som vill betala för det så fine by me.
    Ignoramus skrev 2020-06-30 13:43:13 följande:

Men det är ju det hela frågan handlar om. I de allra flesta fall handlar prostitution inte om någon fri vilja, utan tvång, hot, självskadebeteende, droger, tidigare övergrepp... you name it. Kan man garantera att det inte är något annat än den fria viljan bakom, så sure... each to their own. Men det kan man ju Verkligen inte i de allra flesta fallen.

Fast det finns de som jobbat som prostituerade och tyckte det var helt ok, och de tycker att det ska vara lagligt. Långt ifrån alla prostituerade är trafficking offer. Men vi är i alla fall båda överens om att det inte är ok att tvinga någon annan att prostituera sig. Borde porr vara olagligt också tycker du?
    Ignoramus skrev 2020-06-30 14:01:05 följande:

Ja, fast delvis av andra orsaker. När högstadietjejer svimmar av för att pojkarna utför strypsex på dem och pojkar och män blir helt sexuellt avtrubbade pga en överdriven porrkonsumtion så känns det inte så hälsosamt. Kanske då att traditionell porr från typ 50-talet (hahah jag har aldrig sett en porrfilm; märks det?) ska vara okej, men inga fetischer. Speciellt inget som kan vara rent skadligt för den andra parten.

Ok det är ovanligt. För det känns som att många tycker prostitution ska vara olagligt, men inte porr av någon anledning. Ja att strypsex är farligt håller jag med om, men det finns ju många festicher som är helt ofarliga med (Om än lite skruvade i mångas ögon). Som att man gillar fötter, bli pruttad i ansiktet, eller att man gillar rollspel m.m.
    Ignoramus skrev 2020-06-30 14:06:45 följande:

1) Ja, fast som sagt så verkar män totalt oförmögna att känna igen ett traffickingoffer, en drogberoende, någon tonåring med självskadebeteende eller övriga indikationer på att hon egentligen inte tycker att det är speciellt trevligt att ha en främmande, naken man flåsandes över eller under sig... eller så bryr de sig bara inte. Det borde ju vara obligatoriskt med typ tio möten innan där man bara sitter och pratar och diskuterar situationen så att man verkligen försäkrat sig om att den andra gör det helt frivilligt och inte för att hon är i desperat behov av pengar eller - frankly - värre.

2) Nä det skrev jag också. Men de allra flesta gör det fortfarande inte helt frivilligt, utan de är som oftast något underliggande problem bakom. Och då borde männen naturligtvis backa, men det gör de såklart inte.

Ja men det är ju ett argument man använder för att prostituation ska legaliseras, för då kan man ha mer kontroll över det. Nu är jag ju varken tjej eller har jobbat som prostituerad. Men om jag var en tjej som ville prova på att sälja mig själv för att dryga ut studentkassan lite skulle jag annonsera via nätet. Sen skulle jag be torsken skicka bild på sig själv innan vi träffades, på så sätt skulle jag kunna välja bort de som är väldigt oattraktiva, som jag absolut inte skulle kunna tänka mig att ligga med.
    Ignoramus skrev 2020-06-30 14:18:36 följande:

Du inser att man kan skicka en bild på någon annan än sig själv? Och att även snygga killar kan vara farliga och utsätta dig för något du inte vill?

Absolut! Men sådant sker ju tyvärr även ofta i dejtingsammanhang via internet. Det finns aldrig några 100 procentiga garantier här i livet.
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-30 15:23:30 följande:
    De prostituerade du går till säger säkerligen så till alla torskar "det är helt OK", men tänker något helt annat...
    Har aldrig skrivit att jag går till prostituerade. Men det finns de som prostituerat sig och har trivts med det. Alexander Bard till exempel.
    Anonym (Moa) skrev 2020-06-30 19:03:03 följande:
    OK kan du ge någon källa på alla dessa kvinnor som gillar att sälja sex.
    Det kan jag göra, inga problem. Men innan jag ger källa på det så anser du alltså att kvinnor tar större skada av att sälja sex än vad män gör? För om man utan undantag tar skada av att sälja sex som båda hävdar så borde det ju inte vara bra för varken män eller kvinnor att sälja sig.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 11:03:04 följande:
    Män är ofta större rent fysiskt och har lättare att värja sig mot kvinnor än vad kvinnor har att värja sig från män.

Men visst finns det män som mår dåligt av att sälja sex.
    Ja det är sant. Men de flesta män som säljer sex säljer sig till andra män eftersom de flesta kvinnor har inget behov av att köpa sex.  Våld mot prostituerade är självklart fel, och ska ses enligt lagen lika allvarligt som våld mot vem som helst.
    Anonym (Moa) skrev 2020-07-01 11:06:18 följande:

Män är ofta större rent fysiskt och har lättare att värja sig mot kvinnor än vad kvinnor har att värja sig från män.

Men visst finns det män som mår dåligt av att sälja sex.

Du får hemskt gärna ge lite statistik på de kvinnor och män som verkligen gillar att sälja sex och inte gör det pga självskadebeteende, att de blev utsatta för övergrepp under uppväxten, droger, tvång... osv, dvs statistik över den lyckliga horan som du verkar tycka är såååå vanlig.
    Jag är övertygad om att det finns horor som är nöjda med sina liv. Det finns nymfomaner som studerar eller jobbar och säljer endast sex som en sidoinkomst. 
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp