• pyssel

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:03:27 följande:

Ok, för det första är vi på olika planeter och våglängder ja. Och för det andra så tänker jag inte som dina fantasier om kvinnor som toarullar på butiken.

Så du menar att det inte går att älska med en protistuerad då? Går inte att ge henne ömhet och närhet eller ge mycket? Det funkar bara med tjejer som inte är det?

Samtidigt som jag fattar att man lär känna en tjej under en lång tid för att kunna älska på riktigt och djupt så. Ett djupt känslomässigt band som inte går med en man ser för första gången så.. Och inte känner så.

Men kan man inte ändå behandla henne med respekt eller? Och om jag nu är polyamorös säger vi, så betyder det inte att jag ser dom som "toarullar".

sv.wikipedia.org/wiki/Polyamori

Dina åsikter är svaga känner jag iallafall, och jag håller inte med dig. Det där är din perception, inte min.

"Polyamorös" och "älska med"? Ja, det var en ny vrid på rationaliseringen av ditt sexköp.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Vendetta) skrev 2020-05-15 21:04:29 följande:

Hur står det till med matematik- och språkkunskaperna? "Generellt" betyder i klar majoritet. 10% innebär var tionde.

"Generellt" refererade ju inte till 10%, om vi nu ska prata om att kunna tolka text.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:16:47 följande:

Jag behöver inte ens rationalisera det för dig. Jag gör det inför mig, och anser att det var rätt. Då är det så. Du har noll kontroll över det och får tycka vad du vill! Jag bryr mig inte. Kan inte kontrollera det. Vad jag tycker är däremot mycket viktigare för mig än vad du tycker om detta.

Det verkar inte så.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 21:19:49 följande:

Jaha. Ok. Jo så är det.. Jag var mest intresserad av varför du skrev "stört" sådär spydigt, din jobbiga människa. =) haha. Hejdå. Lycka till med livet.

Lycka till med att inte köpa kroppar. Så stört att onanera i en köpt kropp.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    nénuphar skrev 2020-05-15 21:26:51 följande:

Tror inte det är någon idé att argumentera med honom. Kan sätta en arm på att det var honom jag försökte diskutera prostitution med i en annan tråd. Det är täta skygglappar och strutsbeteende där, eventuellt lindrig utvecklingsstörning.

Alla förtjänar en chans - att förstå ett och annat, alltså ;)

Inte Paolo-chanser och böla ut, förstås.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 22:43:01 följande:

Man kan inte köpa en kropp. Jag betala för en tjänst en gång, och ångrar det inte. Sluta gå till massös och "köpa kroppar". Samam argument.

Jag pratar om att gå till en massös, men att dom suger av en och rider en kanske på slutet med. Så ska det kunna vara anser jag. Lagligt. Och håll dina fantasier och kvinnosyn för dig själv.. Hmm. "Onanera i kroppar". Skumt synsätt du har på kvinnor. Kanske borde kolla upp det.. 

"Paolo-en-gång-Roberto" har förstås många kompisar.

Simpel torsk. En gång, nä du kan ju inte hålla dig från att skryta att du är en vanlig flergångstorsk med usel kvinnosyn och helt blasé inför att utnyttja någon.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 10:12:49 följande:

Han mår skit för att han har utnyttjat en annan människa också.

Varför skulle han? Tror du det var första gången, eller?
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel

För att återkomma till mäns attityd till sexköp, bara läs alla haranger om hur "vänstern kommer gå bananas" och "kämpa", "komma igen" och "alla begår misstag". En hel skog av virtuella "kompisar"(säkert verkliga också), t.o.m en del kvinnor, som sluter upp bakom torsken. Så vidriga folk är.

#inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Tom) skrev 2020-05-16 10:56:47 följande:

Var nog mest det här som han sa som jag tyckte lät ärligt.

? Jag hittade det smutsigaste som finns. Jag ville döva hålet som finns hos mig, säger Paolo och fortsätter:

? Du köper en annan kvinnas kropp. Säkert någon som är dit-tvingad. Hon är ju inte där för att det är jättetrevligt, säger han i intervjun.

Ingen ursäkt förstås. Jag kan inte förstå, när han är ihop med en ung, vacker kvinna.

Samma med Hugh Grant, som var ihop med Elizabeth Hurley.

Men jag antar att människor har sina brister.

Det har ju skvallrats i åratal om hans sexköpande, du kan ju inte på allvar tro att en novis på sexköp dyker upp på en Östermalmsbordell med trafficking-offer en vanlig torsdagskväll. En 50-årig veteran snarare. Sedan är han en veteran på att böla om sitt eget lidande när han skadat andra också. En av alla de där pompösa och empatibefriade som vänder andras smärta till sin egen när de blir påkomna. Vi är jävligt många kvinnor, och män, med "hål i själen" som inte drabbar andra med våra genitalier som kompensation för egen smärta. Paolo snackar så enormt mkt skit och förolämpar alla offer för övergrepp när han försöker köpa sympati. Han var sugen på köpt sex och tyckte sig vara berättigad till det. Punkt.
    #inteensamaldrigglömd
  • pyssel
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-16 11:46:50 följande:

Tycker det är du som är helt rabiat och verkar gilla att utse syndabockar att hetsa mot.

Jag anser att trafficking ska bekämpas och det är mycket bredare än sexköp. Det handlar om jordbruket, klädtillverkning, droghandel, skönhetssalonger som har killar från Afghanistan anställda som lägger fransar, restaurangbranschen osv. Byggbranschen. Svart städhjälp. ?Nannies? från Thailand som spärras in på Djursholm och behandlas som slavar. Hela västvärlden lever av att människor från tredje världen utnyttjas som arbetare så att vi får billiga produkter, mat och tjänster.

Det är bara narcissistiskt att hata enskilda personer som åkt fast, förstår att du gillar det som tycker om att utse syndabockar så du slipper titta på din egen del i det här systemet.

Jag tror knappt att någon sexarbetare mår bra eller inte har blivit utnyttjade som barn alt haft annan störd uppväxt men jag tycker att prostitution ska vara lagligt och att man ska lägga resurserna på att hjälpa kvinnor må bättre. Så kan dom själva välja om dom vill sälja sex eller inte, huvudsaken är att dom får möjlighet att utbilda sig och gå i terapi.

Varför skulle jag bara avsky enskilda och inte systematisera övergrepp av samma och annan sort? Nej, lägg själv ner din whataboutism, det är verkligen de sämsta argument du kan komma med och helt grundlösa anklagelser mot mig. Läs gärna på vad narcissism är innan du tar i med stora ord du inte förstår. Men förstår att du "gillar det", eller vad värdelöst nonsens du skrev.
    #inteensamaldrigglömd
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp