• Postman

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Bryr mig inte alls. Totalt ointressant.

Han är inte den förste och lär inte bli den sista heller.

• Postman
    Tecum skrev 2020-05-16 17:39:02 följande:

Såna som han kommer alltid ner på fötterna. Han kommer inte heller att sakna kvinnligt sällskap.Skulle inte förvåna mig om han längre fram får sympati och beröm för att han så oförbehållsamt erkänner sitt brott. Sen skriver han en bok om sin svåra barndom, varför han gjorde det han gjorde och hur brottet påverkat honom, och tjänar en massa pengar på den. En och annan föreläsningsturné hinner han också med mellan TV-sofforna.

Tror så med.
  • Postman
    Vattumankillen skrev 2020-05-17 11:24:13 följande:
    Enligt somliga prostituerade i en debattartikel i Sverige så finns det män som köper sex för deras partner inte vill göra vissa sexuella saker eller det är för perverst
    Ja och plus att det är många män som på grund av en eller flera orsaker inte får sex. Så länge det finns ett utbud så kommer det vara en efterfrågan och tvärt om. Hur man ska komma till rätta med det är en svårare nöt att knäcka.

• Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 15:56:08 följande:
    Det är ju inte relevant i detta fall. Påstår du att Paulo Roberto hade svårt att få sex? Han hade ju en sambo som var hälften så gammal som han.

Det skulle inte finnas så många prostituerade och trafickingoffer om det bara var de som hade svårt att få ex med vanliga kvinnor som köpte sex.
    Jag kommenterade en tidigare tråd, därav mitt inlägg. Hur PR samliv ser ut vet inte jag, troligen fick han inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att köpa.
  • Postman
    persikofjaril skrev 2020-05-17 16:30:18 följande:

Jag hoppas både PR och alla andra torskar, som åkt och åker dit, efter att ha köpt sex av en kvinna som de inte till 100% vet är där frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt. Det kanske får andra torskar att tänka efter och inse vad de gör mot en annan människa och vilka svin de är.

Förbjud att sälja sex också. Så länge det finns tillgång kommer det finnas köpare, jag tror inte att straffen avskräcker.
  • Postman
    Anonym (Eh) skrev 2020-05-17 17:33:13 följande:
    Du menar att kvinnorna som tvingas sälja sex ska riskera att straffas av domstol också?
    I de fall man kan anta att kvinnor tvingas kan det inte vara svårt att ta hänsyn till det i lagen, i de fall man gör ett medvetet val och säljer så tycker jag det, ja.

Straff verkar ju inte avskräcka köparna och så länge det finns de som säljer kommer det också finnas köpare.
  • Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 18:03:31 följande:
    Vilket konstigt ordval! Skulle du också skriva "fick inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att våldta"?

PR tvingades inte att köpa sex, han valde att göra det.
    Tycker du? Av någon anledning som vi inte vet så valde han att köpa sex, jag spånade i om han gjorde det för att han fick inte sex tillräckligt av sin sambo men jag har inga belägg för det.

Jag har aldrig skrivit att han tvingades, vart får du det ifrån? Av någon anledning fick han ju för sig att köpa sex.
  • Postman
    Xenia skrev 2020-05-17 18:03:31 följande:
    Vilket konstigt ordval! Skulle du också skriva "fick inte det han önskade av sin sambo eftersom han var tvungen att våldta"?

PR tvingades inte att köpa sex, han valde att göra det.
    Jag svarade dessutom på ett tidigare inlägg om han sökte en annan form av sex än han fick hemma.
  • Postman
    Anonym (Moa) skrev 2020-05-17 18:55:52 följande:
    Hon kanske inte ville ge honom den typ av sex han ville ha?

Han kanske har väldigt speciella önskemål, eller så gillar han bara "ägandet" och att hon är en utsatt tjej som inte kan göra ett skit, bara ta emot allt hon inte villa ha.
    Ja det kan mycket väl vara så med, skulle tyvärr inte bli förvånad om det var så.
  • Postman
    Anonym (svenska blodet kan det också vara...) skrev 2020-05-18 11:07:47 följande:

Man har konstaterat att det är kontraproduktivt att kriminalisera de som säljer för det gör bara att det blir svårare för kvinnor att komma ut det hela och söka hjälp. De får hör att att är kriminella av dem som tvingar dem att sälja och de vågar därför inte be om hjälp när det behövs. Dessutom ökade sjukdomar eftersom det var svårare för en kvinna som sålde sex att våga söka hjälp av vården.

Nej att kriminalisera kvinnorna är bevisat dålig ide. Däremot kunde man höja straffskalan för de som köper. Som det är nu är det ju böter... Kunde tycka att om det är bevisligen traffickingoffer som man köpt av, oavsett om man erkänner att man visste eller inte så borde de gå som grov våldtäkt på default. Och är kvinnan frivillig så kan man kanske lägga det på en annan lite lägre nivå. Men då skall det vara bevisbart. Finns det misstanke om trafficking eller tvång så skall det gå som grov våldtäkt 

Jag ser vad du skriver men det förändrar inte min åsikt. Jag tycker man ska kriminalisera att sälja sex. Det går nog att skriva lagen så det finns förmildrande omständigheter gör de kvinnor som kommer i kläm.

Jag har inga problem med om de skärper straffen för de som köper.
  • Postman
    Anonym (svenska blodet kan det också vara...) skrev 2020-05-18 11:12:04 följande:

Han var inte "tvungen" att köpa... han valde att köpa...

Undersökningar har visat att det inte är så ofta som vissa vill påskina som det handlar om att man inte får det man önskar av en partner osv utan att det väldigt ofta handlar om att man tänder just på det där med att ha betalat och "äger" en kvinna för en stund. Vissa tänder på att de vet om att hon inte är helt och hållet villig... De kan få hur perverst sex som helst med sin partner men det är inte spännande då det är tillåtet, det där förbjudna lockar... 

Men som sagt ingen är tvungen att följa sina impulser... Jag tex har impulsen att ta ett basbollträ och banka skiten ur folk som är otrogna osv... men jag har impulskontrollen att avstå från det! Så svårt är det inte... 

Jo hans kropp eller hjärna tvingade honom att köpa sex. Likt en drogmissbrukare som måste ha mer heroin. Det är så jag tänkte.
  • Postman
    Anonym (svenska blodet kan det också vara...) skrev 2020-05-18 14:48:33 följande:

Det är som sagt bevisat att det inte går, så fort du gör dessa kvinnor till kriminella så hamnar de i en ännu mer utsatt situation än vad de är idag. Det finns massor av forskning på ämnet. Så nej det är aldrig en lösning. 

Det är därför tex som Sverige valde att ändra lagen här... Det var ju förut olagligt även att sälja sex här i Sverige... 1 jan 99 ändrades den lagen här, just för att man kom fram till att det var fel att kriminalisera kvinnorna i denna situation https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/

Nej som sagt jag tror inte det har någon verkan utan man borde kunna förbjuda försäljningen av sex. Jag tror inte man har varit så framgångsrik som man själv tror i din länk. Jag tror att prostitutionen bara har hittat andra vägar att få sina kunder. En katt och råttalek. Så förbjud försäljning av sex är min bestämda åsikt. 

• Postman
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-22 23:16:11 följande:

Men båda Tilde och Jenny har ju glatt tittat på när paolo kört sina morgonpass. Inga problem att en våldsam man får göra detta i tv4. Men en sexköpare går inte för sig.

Jag kan tycka att våld är tillräckligt för att bli diskad från morgonsoffan.

Instämmer. Fast Tilde har väl ett förflutet med ett knepigt ex om jag inte minns helt fel. Så hon kanske är avtrubbad.
  • Postman
    Anonym (12345) skrev 2021-05-16 11:15:37 följande:
    Ska uppmärksamheten upphöra så måste media och sluta jaga honom, skrivs det inte ens en endaste lite notis så kommer han för eller senare bli relativt bortglömd ingen som någon pratar om i alla fall.

Sedan för hans barn skull så vore det bäst att låta han gå vidare med vad det nu är han kommer göra.
    Instämmer, alla som ska dra upp hans namn igen i tron att de kräks över honom honom gör honom egentligen bara en tjänst. Bästa är att släppa detta och gå vidare i livet.

Förstår inte varför en del hela tiden ska älta om och älta om, är folk så tröga så de inte fattar att de gör dessa kändisar till reklampelare igen genom att ständigt dra upp deras namn.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp