• XDFDG

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Ignoramus skrev 2020-06-20 11:31:48 följande:

Jag har en bekant som blev lämnad av sin pojkvän för en annan kvinna. Ett halvår senare var han tillbaka och ville börja om från början. Efter några månader tog hon honom på bar gärning när han var otrogen med samma kvinna igen. Och nu har han slutat höra av sig men kommer han - mot förmodan - tillbaka en tredje gång så kommer hon att välkomna det.

Det måste ju nästan vara en ännu starkare och mer inspirerande förebild, eller? Hon går ju verkligen också emot den mall vi andra tycker att hon borde följa.

Eller?

Mall och mall. Det finns ingen j-a mall. Jag har en kompis som en dag fick veta att hans fru bedragit honom i 7 år, detta fick han veta i samband med att han blev lämnad.

Han deklarerade tydligt att han skulle förlåta henne och ta tillbaka henne med öppna armar.

Åter till mailen. Orsaken till att vi vänner försöker få honom att släppa dessa tankar är att vi bryr oss om honom. Dels vill vi inte att han ska ha något falskt hopp. Hon kommer aldrig tillbaka. Dels vill vi inte att han ska bli lurad en gång till.

Han kommer aldrig att bli hel igen. Kommer aldrig kunna lite på någon 100% igen.
  • XDFDG
    Ignoramus skrev 2020-06-21 20:49:56 följande:

Ja, nä, jag använde ordvalet mall för att personen jag citerade gjorde det först. Det är klart att man vill skydda sina vänner från den sortens självdestruktiva beteende. Precis som att Elin inte är ett föredöme som går emot strömmen om hon väljer att ta tillbaka honom, utan det kommer bara leda till mer hjärtesorg och ett ofrånkomligt uppbrott. Med skillnaden att hon kommer vara längre ner på botten då än nu. Det är dumt att glorifiera förlåtande och förståelse i vissa fall. Det är inte två automatiskt bra egenskaper i alla situationer.

Jamen exakt så. Sen är det nog från fall till fall också. Jag brukar tänka att om man inte står upp för sig själv så förlorar man sin egen värdighet. Och det är viktigt. Det brukar jag råda mina vänner.

Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp