• Tecum

Paolo Roberto arresterad för sexköp

pyssel skrev 2020-05-15 17:55:10 följande:
    Skönt att det finns fler som varken är det minsta imponerade eller kan se något sympatiskt hos denna misogyna lilla spännis.
    Han har alltid varit en översittare och fähund, jag har aldrig gillat honom. Men han är den typ av man som kan göra i princip vad som helst och ändå komma undan med det. Om ett år och efter X antal framträdande i TV-soffor där han gråter om sin tragiska barndom kommer karriären att gå som på räls igen, flickvännen förlåter honom och gör hon inte det står andra brudar på kö. Se på Mikael Persbrandt, misshandel och knarkaffärer, ändå är han populärare än någonsin och vår nationalskådis nr 1.
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2020-05-16 16:38:14 följande:
    51 år gammal, förhållande med yngre kvinna, barn i tonåren, känd från tv - plötsligt kommer han på att han vill prova att köpa sex av en prostituerad. Något han aldrig tidigare gjort. Ja, det verkar ju troligt. 

Smaklöst att ge honom utrymme för vad jag antar är en enda gråtmild session av låtsasskam. 
    Såna som han kommer alltid ner på fötterna. Han kommer inte heller att sakna kvinnligt sällskap.Skulle inte förvåna mig om han längre fram får sympati och beröm för att han så oförbehållsamt erkänner sitt brott. Sen skriver han en bok om sin svåra barndom, varför han gjorde det han gjorde och hur brottet påverkat honom, och tjänar en massa pengar på den. En och annan föreläsningsturné hinner han också med mellan TV-sofforna.
  • Tecum
    Anonym (Eh) skrev 2020-05-17 17:33:13 följande:
    Du menar att kvinnorna som tvingas sälja sex ska riskera att straffas av domstol också?
    Om det går att bevisa att kvinnan tvingats sälja sex kan hon inte straffas även om sexsäljande vore straffbart. Det borde inte vara några problem med traffickingoffer. Däremot om hon "bara" är missbrukare riskerar hon att straffas, missbruk är självvalt.

Men vi ser ju på resultatet att det inte hjälper att kriminalisera köparna, prostitutionen fortsätter att frodas. Om det ska hända något drastiskt måste nog tyvärr även säljarna kriminaliseras.
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-05-17 22:18:17 följande:
    Jag känner då ingen feminist som gillat Paolo nånsin. Han brukar ju dessutom debattera MOT både feminister och ondgöra sig över feminismen som rörelse. Som Bard, fast med rejält decimerat förstånd. Fascinerad av hans våldskapital och tidigare synder, nej. Det tror jag inte jag är ensam om att sky som pesten. Men du får ju fråga resten av feministerna här.

Tror knappast att han hade haft sina uppdrag kvar om han hade skallat någon i torsdags istället - om det läckt ut - Tror du?
    Det tror faktiskt jag! Toleransen för våldsbrott är väldigt mycket större än för sexbrott plus att han kunnat hävda självförsvar. Möjligen hade han tvingats ta timeout men han hade garanterat inte blivit sparkad från något alls förrän efter en eventuell rättegång där han befunnits skyldig. Lex Persbrandt igen, känd våldsman som ändå får alla stora roller han vill ha.
  • Tecum
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 22:29:50 följande:
    Ja Persbrandt är ett annat fantastiskt exempel. En tanig datanörd som jag känner blev f.ö oprovocerat nerslagen av Persbrandt en gång för längesen.

Återigen, kvinnorna gillar våldsam machoman. Men skulle Persbrandt åka dit för sexköp, då vaknor nog mediakvinnorna.
    Ja sexköp är det mest förbjudna. Obegripligt att en man som PR som kan få (nästan) vilken kvinna som helst beter sig så korkat. Nu får det anses bevisat att boxning skadar hjärnan - i synnerhet när den är rudimentär redan innan...
  • Tecum
    pyssel skrev 2020-06-18 17:47:41 följande:
    Både trist och provocerande att se att exet Elin köper den patetiska ursäkten "självskadebeteende" och vill "hjälpa". Säkert inte ex så länge till heller.
    www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/Op4wqb/elin-...
    "Jag har läst psykologi och hade själv ett självskadebeteende efter min brutna nacke." Suck, dessa kvinnor som vill förstå och hjälpa de som skadat både dem själva och andra. Som om inte dubbla bedrag vore nog. Självbedrag också.
    Inte oväntat alls. Män som PR blir alltid förlåtna av kvinnor. Frågan är hur länge hon duger åt honom, inte tvärtom.
  • Tecum
    Pope Joan II skrev 2020-07-22 13:43:02 följande:
    Återförening på gång. En del kvinnor alltså...
    Det var det vi hade på känn...
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp