Inlägg från: Anonym (Hmmmmm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hmmmmm)

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Jag tänker inte köpa några av hans produkter i alla fall. Att köpa en fattig kvinna skomärke offer för trafficking är så äckligt lågt. Vilket svin. Det är garanterat inte första gången han gör det.

• Anonym (Hmmmmm)

Med tankar på att det är trafficking är det egentligen våldtäkt.

Anonym (Bryr mig inte) skrev 2020-05-15 14:41:20 följande:

Så han betalade för sex? Åh nej, världen går under...

• Anonym (Hmmmmm)

Eftersom det var ett traffickingoffer ÄR det våldtäkt.

Anonym (Jaha) skrev 2020-05-15 14:56:45 följande:

Bättre än våldtäkt iallafall.

• Anonym (Hmmmmm)

Jo, när det som här rör sig om trafficking.

Anonym (Vanligt) skrev 2020-05-15 17:37:27 följande:

Att köpa sex är inte samma sak som att vara en våldtäktsman. Jag försvarar inte sexköp på något sätt men just saying.

• Anonym (Hmmmmm)

Köpt sex = torsk, och inga föraktar män så mycket som prostituerade!

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 19:07:12 följande:

Jag är ingen "torsk". Jag har köpt sex en gång. Kalla mig "närhetssökande" istället. Om ni feminister gett oss mer hade vi kanske inte behövt söka oss till sex köpare eller? Beror på så. Nu hade jag sex i tyskland, och jag skiter i om du kallar mig torsk för det, och din lilla åsikt där. 

Jag var kärleks och närhets sökande. Hon gillade mig. Jag respekterar en sex arbetare lika mycket som nån annan kvinna Ida.

• Anonym (Hmmmmm)

Då är det väl OK med våldtäkt också. Varför ska staten kontrollera våldtäktsmannens sexualitet? Mikroskopiskt få kvinnor vill verkligen sälja sig. För de flesta är det ett självskadebeteende, eller pga fattigdom.

Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 19:22:16 följande:

Och varför ska ens staten försöka kontrollera människors sexualitet? Nej.. Legalisera prostitution snabbt säger jag bara. Och se sen till så sexarbetare får högsta klassen dom kan få. Dom får mer skydd om det är lagligt, men det förstår ni väl med?

• Anonym (Hmmmmm)
    pyssel skrev 2020-05-16 16:50:31 följande:

Han erkänner ju i princip oaktsam våldtäkt. Intressant att se om åklagare tar det vidare.

Är det inte till och med så att han erkänt våldtäkt av normalgraden? Har han inte sagt att han förstod att hon inte ville? I så fall inget samtycke = våldtäkt och han vet om det = inte oaktsam våldtäkt.
  • Anonym (Hmmmmm)
    Anonym (E.S.) skrev 2020-05-17 04:34:51 följande:

Jag är egentligen inte förvånad. Har alltid tyckt att han är rätt sliskig och självcentrerad. Ingen trevlig person. 

Jag kan i vissa fall förstå män som går till prostituerade (obs. "förstå" är inte samma som "tycka att det är rätt"). Jag tänker då på sådana som har väldigt svårt att få till frivilligt sex, t.ex. på grund av att de har utseendet emot sig, eller har dåligt självförtroende efter misshandel i hemmet som barn och/eller mobbning i skolan, eller  lider av ett neuropsykiatriskt funktionshinder.

Vissa bär sig lite kantigt åt och blir aldrig ett dugg populära, trots att de aldrig har gjort någon människa något ont. Andra är blyga bara för det motsatta könet, fast de klarar sig bra i arbetslivet. O.s.v. - finns hur många varianter som helst.

Poängen var i alla fall, att jag kan förstå att dessa män går till prostituerade ibland, för att det är deras enda möjlighet att få uppleva närhet och sex med någon annan än sig själv, någonsin. Men personer som Roberto (hyfsat snygg, självsäker, glassigt yrke, känd) kan ju få - om inte VEM som helst, så i alla fall väldigt många kvinnor. Så för honom och andra män på hans nivå attraktivitetsmässigt, finns det ingen ursäkt. Utan då tror jag att det handlar om något annat än bara den naturliga längtan som alla har - som att han vill förnedra en kvinna, eller vill utöva något slags perversion som han inte vågar be sin flickvän om. 

Du vet att majoriteten av torskarna inte är män som inte får sex annars vad? De flesta har fru/flickvän. En del har förutom det även en älskarinna. De köper sex för att de tänder på att de äger kvinnan just då. För dem är de prostituerade inte människor utan onaniredskap.
  • Anonym (Hmmmmm)
    Mimosa86 skrev 2020-05-17 10:36:26 följande:

Sant. Jävligt jobbigt att ha ett intimt samspel med en annan människa som också har tankar, önskemål och preferenser. Lära känna varandra över en drink eller middag.. krångligt när man bara vill doppa medan kvinnan vill bilda sig ett hum om vad det är för person som ska släppas in i hennes kropp. Tidskrävande och jobbigt att behöva lyssna på hennes skitsnack när det enbart är hennes underliv man värderar.

Bättre att köpa en sexslav så man kan betala för att få göra vad man vill mot henne. Då kan man ju tom förverkliga våldsfantasier och förnedring, toppen bra ju! Betydligt smidigare än att behöva kompromissa med någon som faktiskt vill ha sex och som inte skulle acceptera övergrepp.

Känns som många här inte verkar ha lärt sig skillnad på att ha sex och att onanera med en människa

Bra skrivet!
  • Anonym (Hmmmmm)
    Vattumankillen skrev 2020-05-17 11:19:19 följande:

Det är din tolkning vad som ska räknas som sex.

Att ha penetrerad samlag med en penis i en slida borde räknas som sex.

Mannen tillfredsställer sig själv med kvinnans kropp = onani
  • Anonym (Hmmmmm)
    Vattumankillen skrev 2020-05-17 11:33:57 följande:

sv.m.wikipedia.org/wiki/Samlag

Sexuell njutning var det ja, men när det gäller prostitution är det bara den ene som njuter medan den andra lider. Menar du att våldtäkt också är två personer som har sex? Torsken använder den prostituerades kropp som en sexdocka. Sexdockor används vid onani.
  • Anonym (Hmmmmm)
    pyssel skrev 2020-05-17 12:43:04 följande:

Oaktsam, enligt experter, vad jag läser nu.

Ja, det krävs tyvärr uppsåt för att kunna dömas för våldtäkt av normalgraden. Man kan ju tycka att det finns ett visst uppsåt när man vet att tjejen är traffickingoffer och ändå utnyttjar henne,men tydligen inte. Undrar hur det skulle bli för Paolo i fängelset. Är fångar lika negativt inställda till kändisar som utnyttjar traffickingoffer som de är till pedofiler?
  • Anonym (Hmmmmm)
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 15:57:47 följande:

Kan du då förklara varför män med våldstendenser belönas med en massa tv-tid?

Därför att det inte är feminister som sitter i ledningen på TV-bolagen.
  • Anonym (Hmmmmm)
    Anonym (LM) skrev 2020-05-17 21:52:20 följande:

Har du sett många män kritisera att Paolo synts i rutan?

Om många män eller kvinnor för den delen hade kritiserat att han synts i rutan hade han inte varit kvar där. Jag har inte hört att kvinnor vill ha honom i rutan men att män inte vill han honom i rutan, har du?

Ingen försvarar hans våldsbrott men nu när han begår ett brott gällande trafficking verkar det som många vill bagatellisera det brottet.

Du tycker inte att människohandel är ett grovt brott, att någon tvingas dagligen ha sex mot sin vilja?

Du skriver att det inte överskrider misshandelsbrott, du tycker alltså det han gjorde nu inte var något grovt brott?

Du tror inte att mot sin vilja tvingas ha sex flera gånger dagligen är misshandel?

Varför måste man sätta dom brotten mot varandra som om det vore en tävling om vilket som är värst?

Misshandel är fruktansvärt men det förminskar väl inte trafficking brott?

Varför vänder du det han har gjort till att kritisera feminister? 

Helt plötsligt ska dom kritiseras för att dom inte kritiserat Paolo tidigare, hur kunde det han gjort mot kvinna utsatt för trafficking vändas mot feminister som om det är deras fel att Paolo utsatt kvinnan för det han gjorde? 

Är det feministernas fel att Paolo begått brott?

Tycker inte du att det han har gjort är ett speciellt märkvärdigt brott?

Är trafficking inte ett grovt brott?

Så otroligt nervärderande mot dessa kvinnor som blir utsatta för trafficking när folk inte ser det som ett grovt brott.

Bra skrivet! Att vara utsatt för trafficking innebär att bli våldtagen flera gånger om dagen, varje dag, månad in och månad ut.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp