Anonym (E.S.) skrev 2020-05-17 04:34:51 följande:
Jag är egentligen inte förvånad. Har alltid tyckt att han är rätt sliskig och självcentrerad. Ingen trevlig person.
Jag kan i vissa fall förstå män som går till prostituerade (obs. "förstå" är inte samma som "tycka att det är rätt"). Jag tänker då på sådana som har väldigt svårt att få till frivilligt sex, t.ex. på grund av att de har utseendet emot sig, eller har dåligt självförtroende efter misshandel i hemmet som barn och/eller mobbning i skolan, eller lider av ett neuropsykiatriskt funktionshinder.
Vissa bär sig lite kantigt åt och blir aldrig ett dugg populära, trots att de aldrig har gjort någon människa något ont. Andra är blyga bara för det motsatta könet, fast de klarar sig bra i arbetslivet. O.s.v. - finns hur många varianter som helst.
Poängen var i alla fall, att jag kan förstå att dessa män går till prostituerade ibland, för att det är deras enda möjlighet att få uppleva närhet och sex med någon annan än sig själv, någonsin. Men personer som Roberto (hyfsat snygg, självsäker, glassigt yrke, känd) kan ju få - om inte VEM som helst, så i alla fall väldigt många kvinnor. Så för honom och andra män på hans nivå attraktivitetsmässigt, finns det ingen ursäkt. Utan då tror jag att det handlar om något annat än bara den naturliga längtan som alla har - som att han vill förnedra en kvinna, eller vill utöva något slags perversion som han inte vågar be sin flickvän om.
Du vet att majoriteten av torskarna inte är män som inte får sex annars vad? De flesta har fru/flickvän. En del har förutom det även en älskarinna. De köper sex för att de tänder på att de äger kvinnan just då. För dem är de prostituerade inte människor utan onaniredskap.