Paolo Roberto arresterad för sexköp
Bryr mig inte alls. Totalt ointressant.
Han är inte den förste och lär inte bli den sista heller.
Bryr mig inte alls. Totalt ointressant.
Han är inte den förste och lär inte bli den sista heller.
Såna som han kommer alltid ner på fötterna. Han kommer inte heller att sakna kvinnligt sällskap.Skulle inte förvåna mig om han längre fram får sympati och beröm för att han så oförbehållsamt erkänner sitt brott. Sen skriver han en bok om sin svåra barndom, varför han gjorde det han gjorde och hur brottet påverkat honom, och tjänar en massa pengar på den. En och annan föreläsningsturné hinner han också med mellan TV-sofforna.
Jag hoppas både PR och alla andra torskar, som åkt och åker dit, efter att ha köpt sex av en kvinna som de inte till 100% vet är där frivilligt, döms för oaktsam våldtäkt. Det kanske får andra torskar att tänka efter och inse vad de gör mot en annan människa och vilka svin de är.
Man har konstaterat att det är kontraproduktivt att kriminalisera de som säljer för det gör bara att det blir svårare för kvinnor att komma ut det hela och söka hjälp. De får hör att att är kriminella av dem som tvingar dem att sälja och de vågar därför inte be om hjälp när det behövs. Dessutom ökade sjukdomar eftersom det var svårare för en kvinna som sålde sex att våga söka hjälp av vården.
Nej att kriminalisera kvinnorna är bevisat dålig ide. Däremot kunde man höja straffskalan för de som köper. Som det är nu är det ju böter... Kunde tycka att om det är bevisligen traffickingoffer som man köpt av, oavsett om man erkänner att man visste eller inte så borde de gå som grov våldtäkt på default. Och är kvinnan frivillig så kan man kanske lägga det på en annan lite lägre nivå. Men då skall det vara bevisbart. Finns det misstanke om trafficking eller tvång så skall det gå som grov våldtäkt
Han var inte "tvungen" att köpa... han valde att köpa...
Undersökningar har visat att det inte är så ofta som vissa vill påskina som det handlar om att man inte får det man önskar av en partner osv utan att det väldigt ofta handlar om att man tänder just på det där med att ha betalat och "äger" en kvinna för en stund. Vissa tänder på att de vet om att hon inte är helt och hållet villig... De kan få hur perverst sex som helst med sin partner men det är inte spännande då det är tillåtet, det där förbjudna lockar...
Men som sagt ingen är tvungen att följa sina impulser... Jag tex har impulsen att ta ett basbollträ och banka skiten ur folk som är otrogna osv... men jag har impulskontrollen att avstå från det! Så svårt är det inte...
Det är som sagt bevisat att det inte går, så fort du gör dessa kvinnor till kriminella så hamnar de i en ännu mer utsatt situation än vad de är idag. Det finns massor av forskning på ämnet. Så nej det är aldrig en lösning.
Det är därför tex som Sverige valde att ändra lagen här... Det var ju förut olagligt även att sälja sex här i Sverige... 1 jan 99 ändrades den lagen här, just för att man kom fram till att det var fel att kriminalisera kvinnorna i denna situation https://www.regeringen.se/artiklar/2016/10/den-svenska-sexkopslagen-har-varit-framgangsrik/
Men båda Tilde och Jenny har ju glatt tittat på när paolo kört sina morgonpass. Inga problem att en våldsam man får göra detta i tv4. Men en sexköpare går inte för sig.
Jag kan tycka att våld är tillräckligt för att bli diskad från morgonsoffan.