• nénuphar

Paolo Roberto arresterad för sexköp

Är någon förvånad? Han inledde sin karriär med att slåss på stan. Han verkar ju ha lidit av entitlement issues länge.

Och ärligt talat vad är det för karriär vi pratar om? Han snor pastarecept från någon nonna och snackar skit nasalt genom krossat näsben. Jag tycker synd om hans familj.

• nénuphar
    pyssel skrev 2020-05-15 21:21:37 följande:

Lycka till med att inte köpa kroppar. Så stört att onanera i en köpt kropp.

Tror inte det är någon idé att argumentera med honom. Kan sätta en arm på att det var honom jag försökte diskutera prostitution med i en annan tråd. Det är täta skygglappar och strutsbeteende där, eventuellt lindrig utvecklingsstörning.
  • nénuphar
    Anonym (en kille) skrev 2020-05-15 21:24:01 följande:

Därför ska prostitution inte legaliseras utan i så fall avkriminalliseras.

Grattis! Du är härmed vunnit titeln Dagens pannknack!
  • nénuphar
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-15 22:44:28 följande:

Ja det är jag. Samma ja.

Nej, jag är inte utvecklingsstörd för att jag har åsikter, och du svarade aldrig sist på om hur man kunde förbättra för sexarbetare heller så. Min senaste post där.

Du som hade struts beteende, men dök sen upp här. Handlar bara om att jag har starka åsikter, det är allt.

Ok. Då ska du få svar. NEJ jag tror INTE man kan förbättra situationen för sexarbetare. Däremot tror jag att man kan utrota eller i alla fall minimera grogrunden för att prostitution existerar genom att motarbeta ekonomiska klyftor och jobba för att människor inte ses som handelsvaror. Här kom ju du då att snacka om val och valfrihet men det finns ju en hel massa korkade saker människor gör mot sig själva helt utan incitamentet brist på pengar. Valfrihet måste alltid ställas i relation till vilka möjligheter individen har att välja utifrån (och mellan). Och jo- det är en störning i utvecklingen att inte inse att det är fel att köpa någon annans kropp bara för att man kan.
  • nénuphar
    Wagner skrev 2020-05-16 08:28:15 följande:

Vadå "köpa människors kropp"? En absurditet.

Den som betalar för sex köper ju en sexuell tjänst. Precis som att den som köper en städtjänst, gör det, eller vilken annan tjänst som helst.  Principen är densamma.

Det som säljs är det arbete personen utför.

Sverige är i detta ett extremland, som i så många andra hänseenden. I de flesta andra länder är sexhandel något helt normalt.

Antagligen beroende på det svenska matriarkatet. Kvinnorna har givit sig på sexhandeln som en metod för att kunna styra över mannens sexualitet och på så vis få honom under toffel. Medskyldiga till detta är alla de män som springer kvinnans ärenden, kallar sig feminister, o.s.v.

Principen är den samma men jag tror de flesta inser att det är betydligt intimare att låta någon (sisådär 10-30 om dagen) få tillgång till din slida än att låt säga torka bajs med din hand. Dessutom kan man inte jämställa ett vanligt kneg med det som kvinnorna i Insats torsk eftersom det är en riktad insats mot människohandel.
  • nénuphar
    Anonym (Lägg ner) skrev 2020-05-15 16:53:44 följande:

Ja. Det är inte det han sysslar med på jobbet, han är en lika bra programledare där. I en demokrati sköts straffen efter rättegång av samhället som bestämmer ETT straff. Pöbeln ska inte hålla på och köra lynchmobb för det.

När man jobbar för ett företag åtar man ju sig att förhålla sig till en värdegrund. När man inte gör det uppstår en förtroendekris. Det gör att programledaren inte kan vara lika bra som innan. (Roberto har väl aldrig varit det i och för sig). Jag skulle gissa att TV4 har haft fullt upp med att försöka tvätta av sig sexiststämpeln sedan tidigare. Det här var nog inget de önskade få i knäet.

Ser du det på samma sätt när det gäller låt säga fritidspersonal som har pedofili som fritidssyssla? Ok att låta hen fortsätta jobba bara hen avtjänat sitt straff?
  • nénuphar
    Anonym (Anonym) skrev 2020-05-16 09:51:32 följande:

Klart han vill att folk ska tycka synd om honom. Han har sabbat hela sitt liv och sin karriär, vill han någonsin få ett jobb igen så är det bästa för honom att kräla i stoftet och gråta över vilken uuuusel människa han är.

Är böjd att hålla med. Han lyckades ju böla och borsta bort att han var medlem i Örnligan (associerad till grov kriminalitet) och har fortsatt bära deras tatuering.
  • nénuphar
    Anonym (en kille) skrev 2020-05-15 21:40:23 följande:

Tack så mycket! Meddela gärna varför, jag är uppenbarligen för korkad här i mina 10 års erfarenheter av aktivism för att förstå.

Vad för aktivism? Förklara gärna vad du menar. Det är redan lagligt att sälja sex i Sverige, däremot inte köp. Jag är inte övertygad om den avkriminalisering som t.ex. Amnesty och WHO står bakom. Legalisering ökar trafficking men inte tryggheten för de utsatta och inte heller minskar det sexhandeln. Jag vet att idén att avkriminalisering är tänkt att ge de prostituerade makten, större möjlighet att söka hjälp hos polisväsende osv men grundproblemet att (främst) kvinnor och i många fall barn exploateras kvarstår. Varför skulle traffickingen, utnyttjandet och stigmat minska för att aktiviteterna avkriminaliseras? Även om PRA hittills påstås haft goda effekter i Nya Zeeland så ser jag det som en naiv hållning att mena på att det inte är avhumaniserande att andra får ta sig friheter med din kropp även om du ?frivilligt? ger bort den i utbyte mot pengar. Det handlar alltid om maktförhållanden.
  • nénuphar
    Gaydar skrev 2020-05-16 14:25:58 följande:

Så nu sitter den "oskyldiga korgossen Roberto (51 år och gubbe) och låtsas skämmas i TV-  som om han blivit avslöjad  med handen i kalsongerna.. av hans katolska präst. Biktdags? Efter att ha blivit tagen för sexköp.

Den karln är en gåta. Främst hur han efter ha levt i sverige huvuddelen av sitt vuxna liv inte ens har lyckats assimilera sin människosyn bättre till nutiden!

Vi skiter i hans sjaskiga ungdomsliv. Det livet har inte blivit rumsrenare med åren..

Roberto har arrogant och nedlåtande kallat svenska män för syltryggar och velourpojkar oräkneliga ggr - jämfört med italienska män som minsann inte låter sig hunsas av feminister.

2009-10 så gjorde Roberto stor publik affär av att han som katolik och "Riktig" heteroman vägrade acceptera att bögar skulle få gifta sig.

Då passade det tydligen bra att hänvisa till sin katolska religion - efter att själv ha känt efter där nere - och sen luktat på fingrarna och skådat gud!

Robertos påstått viktiga vägledande "gudfruktighet under åren ter sig allt mer som ett eget ihåligt sjaskigt genitalhyckleri.

Som inte har så mycket med tro/religion att göra.

Den egokänslan av arrogant heteromanlig överlägsenhet som han ofta visar upp kanske till och med har nått vägs ände.

Det vore en "nåd att stilla beja om :)

Karma!

Älskar ditt sätt att skriva! (och nickar till varje stavelse) ?Genitalhyckleri? så bra!
  • nénuphar
    Anonym (nej, val är val) skrev 2020-05-16 16:38:02 följande:

Jag är allmänt trött på kalla Sverige ändå så. Danmark hade inte varit fel att bo i!

Det är detta jag ifrågasätter. Varför ska man anpassa sig över en lag när man själv är värd t.ex extra tjänster vissa thai massage ställen erbjuder? Nej, lagen får anpassa sig efter mig där istället. Det är jag värd! Men om det nu lyckas hindra trafficking på riktigt.. Genom att det är olagligt för killar, då får lagen stå kvar gärna, men jag tänker bryta mot den när jag känner för det sålänge ingen tjej blir utnyttjad eller kommer till skada dvs.

Exempel thai ställe och där dom erbjuder för att dom blir attraherade av en. Dom ställena lyser upp kalla distanta och feministiska Sverige.

Tycker du inte att det finns ett visst mått förnedring i det där?
  • nénuphar
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-16 23:33:44 följande:

Är det bara jag som tycker det är kul att just Paulo åkte dit för detta?

Paulo är tillbaka i tv4 inom 1 år. Han står för allt som feminsterna gillar.

Antar du söker provokation men...hur tänkte du nu?
  • nénuphar
    Zarch skrev 2020-05-16 23:22:22 följande:

Ja men det är väl bara att borra in ett hål i en betongvägg. Det är den typ av passion som är som klippt och skuren för dig och dina likasinnade ?bröder?.

Eller ligga med varann men de kanske inte orkar med varandras bullshit och larviga villkor. Paolos jävla bölande och ältande t.ex. Skulle ju driva vem som helst till vansinne.
  • nénuphar
    Anonym (Pär) skrev 2020-05-17 08:59:58 följande:

Som E.S skrev: "personer som Roberto (hyfsat snygg, självsäker, glassigt yrke, känd) kan ju få - om inte VEM som helst, så i alla fall väldigt många kvinnor."

Roberto är ju en våldsverkare, en ligist, en gangster. Det är inget nytt. Ändå springer folk på Coop och köper hans pasta. För mig har detta varit obegripligt. Dock har jag accepterat faktum. Han är en omtyckt person. Han står för det feministerna gillar. En gangster som är god i tv-soffan. Lite farlig. En bad boy.

Jämför med en man som går till jobbet i 40 år och aldrig har slagits. Hur mycket tid får han i tv4's soffa?

Tror inte att han står så högt i kurs bland feminister efter år av uttalanden som går på tvärs med feminism men framförallt sunt förnuft.

Har aldrig tyckt om karln och är väl medveten om hans bakgrund. Har i och för sig aldrig köpt hans produkter heller. Det här sexköpet bekräftade ju bara det jag misstänkt innan att han är en liten man med stora självhävdelsebehov där jag och egot står i centrum av allt han gör och tänker. Vem vill ha en sån man?

Skulle det vara något negativt att inte få sitta där menar du?

Det skulle i och för sig vara intressant att ta in en sån 8-17-torsk och höra vad han tycker om utsatta kvinnor situation. Jag gissar att vi skulle få höra samma bölhistoria om me, myself and I där.
Svar på tråden Paolo Roberto arresterad för sexköp