Inlägg från: AndreaBD |Visa alla inlägg
  • AndreaBD

Hjälp mig med stökig 8-åring

Låter precis som min son i den åldern. Han har ADHD. Det kan vara en idé att kolla detta. Åtminstone att prata med läkare, kanske skolläkaren och kanske även skolpsykologen om det finns. Allt du skriver passar in i bilden. Sedan kan förstås även annat ligga bakom -  men det är bra om man inte missar något sånt. 

• AndreaBD
    Itsbarbiebitch skrev 2020-05-12 22:45:28 följande:
    Tack för svar! Äter han medicin eller vad gör man mot det? :/
    Han har ätit medicin i många år. Han är 32 nu och får ibland för sig att det är jobbigare att gå till läkare och få ny medicin. Men det är upp till honom numera förstås. 
  • AndreaBD
    Mortiscia80 skrev 2020-05-13 08:04:32 följande:
    Jo sedan blandade jag ihop de där spec-människorna. En speciallärare är en sådan som arbetar direkt mot ditt barn (med egen undervisning alltså) medan en specialpedagog är till för att stödja lärarna i hur de ska bemöta ditt barn, och de behöver inte ens träffa barnet för det.
    Nej, även specialpedagoger jobbar oftast direkt med barnen. Det är bara en lite längre utbildning. 
  • AndreaBD
    Mortiscia80 skrev 2020-05-13 16:30:44 följande:
    Inte på vår skola iaf. Där är det strängt tillsagt att specpedagog endast arbetar mot lärarna, inte mot eleverna. Det kanske är olika på olika skolor?
    Ja, det kan ju varje skola göra precis som de vill. 
Svar på tråden Hjälp mig med stökig 8-åring