Inlägg från: Maddis17 |Visa alla inlägg
  • Maddis17

Vill bli toppmodell

viseversa skrev 2020-05-12 09:47:53 följande:

Du är säkert jättefin ts. Men tyvörr för kort. Riktigt stora kända modeller är 175 eller längre.

Tack, men jag ska visa att man kan vara toppmodell även om man är lite kortare
  • Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 09:50:22 följande:

Varför är du så otrevlig ts? Med den attityden kommer du inte långt oavsett. Du är för kort om du är 160cm det är fakta och inget folk säger för att trycka till dig. Men du är sjukt otrevlig tillbaka. 

Förlåt. Men orkar inte höra att jag är kort hela tiden
  • Maddis17
    AnnaZL skrev 2020-05-12 10:01:24 följande:

Du har fått svar om att du år för kort för att direkt kunna bli representerad av en modellagentur och svarat att det är dags för en kort toppmodell. Det är en bra inställning!

Vad de som svarat dig missat totalt är att idag är det absolut viktigaste att ha många följare på sociala nätverk. Och det bästa är att bli känd för något mer specifikt än ?jag vill bli toppmodell?, något som många kan identifiera sig med.

Har du tillräckligt många följare kommer inte din längd vara av betydelse, då en bokning av dig betyder en färdig, stor kundkrets = stor försäljning av den vara du gör reklam för.

Tack, jag ska förverkliga drömmen
  • Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 10:37:17 följande:

Nej men du har ju sagt hur lång du är i din ts. Och i modellbrancen ÄR du för kort även fast jag är säker på att du är jättefin ändå.

Så dom som säger att 160cm är för kort för att bli toppmodell har rätt och säger det knappast för att vara elaka eller trycka till dig. Minimum för modeller är 170cm gärna ännu längre. Du är 10cm för kort för ens minimum längden.

Sen betyder det inte att det är fel.Folk kommer i olika storlekar längder och utseende. mMn chansen att bli toppmodell när man är 160cm är väldigt liten. Btw så är modellbrancen inte så glamorös som man kan tro. 

Jo, men det gör ont att får höra. Jag har en dröm att bli en om dom första korta modellerna men i denna tråd är de inte många som tror att de går
  • Maddis17
    honutannick skrev 2020-05-12 10:38:32 följande:

Du verkar ju redan ha bestämt att du ska ändra hela modellvärlden och bli en kort supermodell så lycka till.... det kommer säkert fram någon på tunnelbanan och skriker wow du får flytta till Los Angeles och börja omgående

Själv växte jag ifrån de drömmarna och landade i verkligheten under gymnasietiden, har gjort en del modelljobb på som yngre men mest reklam osv... 163cm och 46kg...

Skillnad från dig till mig är att jag har en envishet och att man inte ska ge upp sina drömmar. Ja, toppmodell är långa och många tjejer ser upp till dom och deras kroppar. Men jag vill även vara en förebild där även korta kan bli toppmodeller. Ingen ska bli utfryst pga sin längd
  • Maddis17
    Giraffeeen skrev 2020-05-12 11:48:36 följande:

TS, du är för kort och har dessutom otrevlig attityd (antar att sanningen svider?). Satsa på att bli bra i hästhoppning eller nåt annat mer realistiskt. 

Som jag har sagt så kan jag vara lite kaxig emellanåt. Men när jag blir satt på plats så skärper jag mig. Så min attityd är inget problem. Varför ta upp hästhoppning? Bara för töntar
  • Maddis17
    Silverjenny skrev 2020-05-12 11:52:28 följande:

Som sagt längden är inte ditt största hinder i modellkarriären eller i livet...

Jag vet att jag lyckas. Men du ska inte snacka om om min attityd när du beter dig som en barnrumpa.
  • Maddis17
    viseversa skrev 2020-05-12 11:58:23 följande:

Nej för att konkurensen är stenhård i modellbranchen. Finns många grymt vacvkra tjejer på 160cm men det finns också många med "rätt" längd och dom har större chans. så är det. 

Ja, men då får man la sätta dom långa på plats
  • Maddis17
    Gameofthrones skrev 2020-05-12 11:58:55 följande:

Ja, självklart att du kan bli det om det är en seriös modellagentur och vet vilka det är. Du ska alltid googla och titta på seriösa sidor. 

Du ska va rädd om dig. 

Det är inte bara glamour det finns baksida av det, mkt resor, tjej som vill bara sitt eget bästa, mkt jobb med hålla kroppen i trim med mera. 

satsa om du tycker att det är rätt. 

Tack för peppandet
  • Maddis17
    Emerencia skrev 2020-05-12 12:00:32 följande:

Du är inte direkt ensam om denna dröm. Om ett företag får in flera hundra / tusen ansökningar kommer de snabbt ta bort de som är under 170 minst. Du kommer inte komma med. Handlar om konkurrens, vad har just du som är så speciellt? Söt, vacker? De är många unga tjejer som är, som också är över 175 som söker. Så, vad gör dig speciell? Säg inte kort för de är det många som också är.

Jag vet att de är många som ser väldigt bra ut som är korta. Men de är inte många korta som strider mot att få bli toppmodell så om jag vågar så kanske fler korta vågar också
  • Maddis17
    Giraffeeen skrev 2020-05-12 12:02:45 följande:

Antingen är du fruktansvärt omogen eller ett troll.

Visst är jag en barnrumpa. Nöjd?
  • Maddis17
    Emerencia skrev 2020-05-12 12:09:28 följande:

Du svarade inte på min fråga. Vad gör dig speciell? Strida att bli toppmodell som kort är inte direkt något nytt eller speciellt.

Sluta vara jobbig
  • Maddis17
    sextiotalist skrev 2020-05-12 12:23:57 följande:

Nu kan du passa på att träna på att bemöta jobbiga frågor. Tonårslater fungerar rätt dåligt i vuxenvärlden

Oss, så du påstår att jag är lat?
  • Maddis17
    Silverjenny skrev 2020-05-12 12:25:46 följande:

Jag är också nyfiken, vad är det som får dig att tro att du ska lyckas? Obs jag menar inte att låta dryg nu utan jag undrar uppriktigt, vad har du som är speciellt? Om du ska lyckas som toppmodell i USA så måste du vara självsäker och vara expert på att sälja in dig själv så ta det här som en övning - det finns tusentals vackra tjejer som vill ha jobbet, varför ska vi välja just dig?

Orkar inte förklara
Svar på tråden Vill bli toppmodell