Inlägg från: viseversa |Visa alla inlägg
  • viseversa

Är det okej för förskolepersonalen att be föräldern att hämta barnet tidigare för att de upplever hen att vara "jobbig"?

Nej det är INTE okej och jag hade nog mailat rektorn ang detta. För JA du har rätt att ha honom där dom timmar du behöver plugga. Hans humör är det deras jobb att hamtera när han är på förskolan. 

• viseversa
    Gameofthrones skrev 2020-05-11 14:51:30 följande:
    Det beror på hur du menar jobbig går runt och retar andra inte gör som man säger, är väldigt förfärlig mot personalen och barn så ja absolut , det är deras skyldigheter , just den dagen kanske är för ofta? Om det är såååå jobbigt enligt pedagogerna.

Ge exempel vad som är jobbigt? 

Om det är småsaker nej, då tycker jag inte att dem har rätt men om det händer att ditt barn skadar andra barn?? hypotetiskt.
    Svar nej dom har inte rätt att kräva att föräldrar hämtar tidigare för att ett barn retas eller är otrevlig mot personalen. Deras jobb är att hantera barnet och om han behöver en egen resurs får förskolan ansöka om det. Ts har rätt att plugga och sen även jobba normala tider. Man kan itne gå från jobbet 3h tidigare heller.
  • viseversa
    Gameofthrones skrev 2020-05-11 15:20:27 följande:
    Jo, det är det när det går över styr om det skes varje dag så har personalen ngt och gå på.

När det sker nångång, småsaker nej just för den dagen nej, då har dem inte rätt. 
    snälla läs på innan du snackar en massa skit. Detta blir bara pinsamt och du framstår inte som speciellt smart. 
  • viseversa
    Gameofthrones skrev 2020-05-11 21:25:57 följande:
    Det är det enda du säger, du är väldig t negativ i många trådar. Har du inget bättre för dig och säga annat än osmart?

Jag är väldigt smart till skillnad ifrån dig och dina inlägg

Jo Fsk har visst rätt kid upprepande situationer ringa föräldrar.
    Fast det är inte jag som sitter och snackar skit och hittar på det är du haha.
Svar på tråden Är det okej för förskolepersonalen att be föräldern att hämta barnet tidigare för att de upplever hen att vara "jobbig"?