Inlägg från: Anonym (olle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (olle)

Vi som är positiva till Sveriges hantering av pandemin

hoppas att du slipper få tråden förstörd så som påven fick, den tråden utsattes för hostile take over väldigt snart efter att den startades

• Anonym (olle)
    Disa35 skrev 2020-05-12 06:29:57 följande:
    Om man tittar på hela landet så är folk ganska bra på att följa råden, annars hade vi haft jätteproblem i t ex Skåne och Göteborg också, det är jag fullständigt övertygad om.
    Sedan tycker jag att det är jättebra att regering och myndigheter har följt lagen även nu, även om det inte har varit så populärt, för det är precis så det ska gå till i en demokratisk rättsstat. Det inger förtroende, tycker jag.
    svante på msb sa senast igår att folk ändrat sitt beteende från att följa rekommendationerna till att i minskad grad följa rekommendationerna så verkar väl tidigt att klappa sig på axeln
    Disa35 skrev 2020-05-12 06:31:16 följande:
    Risken finns, men det här är ett öppet debattforum så det får man räkna med.
    folk har svårt att hålla sig till reglerna både här och annars alltså
  • Anonym (olle)
    Disa35 skrev 2020-05-12 08:40:50 följande:
    Gällde det Stockholm eller hela landet?
    För även om det är för tidigt att ropa hej, så tycker jag ändå att det ser bra ut i Sverige som helhet, och det måste ju bero på någonting.

Jodå, jag vet att det är djungelns lag som gäller här och att folk häver ur sig saker de aldrig skulle drömma om att säga till någon öga mot öga.
    hela landet

var får du din information från då, om du inte ser på presskonferenserna?
  • Anonym (olle)
    AndreaBD skrev 2020-10-27 14:19:50 följande:
    Njaa.... jag har numera mask, i kollektivtrafiken och just nu också i mataffären, eftersom både jag och maken är förkylda och vi kan inte utesluta att det är covid-19. Min man tog prov idag, men man måste ju handla lite mat. Han har tappat lukt-och smaksinne, vilket är misstänksamt, men det har inte jag. Det lär ta två dagar minst tills han får besked. Tur att jag har en veckas lov. 

Men maskerna... det är lite jobbigt, men man vänjer sig faktiskt. Och man är ju t.ex. i Tyskland ganska säker på att det kan hjälpa så att man inte får i sig så mycket virus, dvs. att man då kanske kan få en lindrig variant. Och det vore ju bra egentligen. Så, det är så jag tänker numera, att jag nog får en lindrigare variant då. ;) 
    Allvarligt? Går du och handlar mat under tiden ni väntar på provsvaren?
  • Anonym (olle)
    AndreaBD skrev 2020-10-27 15:11:12 följande:
    Du är medveten om att det kan ta en vecka? Han fick en tid först efter 4 dagar och nu ska vi se hur länge det tar med resultatet. Ska man handla mat på en vecka? Testet var just utanför mataffären, då bedömde jag att det var bästa alternativet att handla in en del mat - med mask och nytvättade händer och maximalt avstånd - och att man sedan inte behöver gå ut bland folk alls. 
    ja, det är ju helt totalt fel att göra så. du ska isolera dig i väntan på provsvaret och INTE GÅ UT MED SYMPTOM OCH ANSIKTSMASK! matinköpen får man ordna på annat sätt, antingen genom att beställa hemifrån och få någon att hämta och lämna maten eller genom att beställa hemkörning

jag kan inte ens förstå, efter att ha läst mängder med inlägg av dig, att du gör precis tvärtemot vad du förväntas göra
Svar på tråden Vi som är positiva till Sveriges hantering av pandemin